Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bra är BFD?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härryda
  • 2005-11-18 15:35

Har sett ett program från fxpansion som heter Big Fucking Drum. Jag älskar att programmera trummor och funderar på att konsumera det fastän jag är en fattig student. Har lyssnat på looparna från deras hemsida och det låter grymt och bra, som levande trummis sitter och lirar. Tyvärr finns inget demo på det.

Är det värt att köpa för ca 3500 eller finns det några substitut till det??

  • Oregistrerad
  • 2005-11-18 15:44

Ja, dfhs @ Toontrack
Det går mycket smak å tycke på vad som låter bäst. BFD eller dfhs. Där är det bara du som avgör vilket som låter bäst. Men rent funktionsmässigt så är dfhs ljusår bättre. Dessutom så finns det ett dfhs som heter custom & vintage. Med mer och bättre ljud. Men kolla in allt som finns på toontrack å bilda din egen uppfattning. Kolla även in deras Tutorial som finns där.
Båda kostar 2495:- stycket. MEN det finns ett julerbjudande från luthman. Köp båda för 2995:- HÄR

Vilka funktioner saknar BFD som DFH har?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-18 16:02

Massor. Nu minns jag inte riktigt. Har avinstallerat BFD för länge sen. Men poängen med dfhs är att det ska låta så äkta som möjligt.
Det är det närmsta du kommer ett riktigt trumset ljudmässigt.
Poängen med dfhs är själva bounceningen.
1# Du programmerar alla trummorna i hela låten tills du tycker att det låter bra
2# "Spelar in" alla slag med recordknappen i dfhs
3# Bouncar ner alla spåren i valfri mapp.