Tyvärr hjälper det ej.
Jag har samma problem. Om än värre till och med.
Startade upp Sof2, fick meddelandet "Cannot display this video mode" från min Dell 17tums LCDskärm.
Jaha tänkte jag, nu börjas det. Så jag sökte rätt på myconfig.cfg som ligger i min users "Application Support".
Där lyckades jag inte lista ut tillräckligt mycket, men efter några gissningar så hade jag turen att ramla på fullscreen off.
Då jag då startade så var spelet ett litet fönster på skärmen, men nu hade jag i alla fall bild.
Kollade igenom displayinställningarna, och döm av min förvåning då det står att spelet är inställt på 640 *480. Skärmen kan alltså inte visa detta vanliga format.
Provade med 1024*768 och 800*600...ingen skillnad.
Och nu står jag här, men ett spel som jag inte får igång korrekt.
Jag trodde att det bara var min burk eftersom jag har tryckt i ett GeForce 2 MX 64 MB´s Twinview-kort i den, men tydligen var jag inte ensammen.
Datorn som jag tryckt in detta kort i är en 733:a, modellen innan Quicksilver. Den har Superdrive för den som vill veta.
Några förslag från nån annan? Nån som har en cfg som man skulle kunna få titta på. Den cfg:n måste nog vara genererad från en burk med GeForce-kort i sig e jag rädd dock.
[ 07 November 2002, 11:24: Meddelandet ändrat av: Daniel Eriksson ]