Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skärm-problem med spel????

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

sitter på en G4 agp graphics 350 mhz. har ett 16 mb ATI rage 128 pro grafik kort. skärmen är en allt för gammal "pc-skärm".

hade problem med sof2 och dess automatiska inställningar av "upplösning" mm. skärmen bara "flimrade". efter tips från en kompis ändrade jag dokumentet som styr dessa auto inställnigar. nu kan jag starta sof2 utan att skärmen blir som en rymdresa i "warp" speed men bilden blir dubbel. alltså en bild för mycket. om jag väljer att inte ha "fullscreen" så blir den bra. men det är ju inte roligt så klart.

jag undrar vad detta beror på???
är det grafikkortet eller skärmen som gör att bilden blir dubbel i fullscreen. jag antar att det är skärmen men vill ha ett expertutlåtande innan jag springer och köper en ny.
(ni kanske undrar varför man försöker spela sof2 på en så gammal burk som min, tänkte det kanske kunde gå om man har alla inställningar på super duper low)

Jag är imponerad att du försöker spela SoF 2 på en så gammal dator, framförallt det gamla grafikkortet. Det tyder på uthållighet och därmed karaktär, all props till dig!

Nu till ditt problem:

1. Vilken upplösning använder du i spelet?
2. Vad är det för skärm, och vad klarar den för upplösningar?
3. Har du problem med andra program, eller är det bara SoF 2 som det blir så där?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-11-05 10:18

tycker de låter som att hertzen e för höga för att skärmen ska klara av de....

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-11-05 11:50
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: William W M:
Jag är imponerad att du försöker spela SoF 2 på en så gammal dator, framförallt det gamla grafikkortet. Det tyder på uthållighet och därmed karaktär, all props till dig!

Nu till ditt problem:

1. Vilken upplösning använder du i spelet?
2. Vad är det för skärm, och vad klarar den för upplösningar?
3. Har du problem med andra program, eller är det bara SoF 2 som det blir så där?

Jag med! Blev tokig på slöheten å flashade om mitt PC-GeForce. Nu rullar det bättre!

tja upplösningen i spelet har jag satt till lägsta.(alla inställningar så lågt som möjligt)
innebär väl 640/800 antar jag...
skärmen är jätte jätte gammal!!!
min förra gick sönder så jag köpte en väldigt begagnad och därmed väldigt billig "tramsskärm".
tänkte köpa ny men har funderat på att köpa en emac så därför avaktar jag.
har provat att minska upplösningen innan jag startar spelet men inte att sänka hertzen.
nåja ville mest veta att det är problem med skärmen och inte grafikkortet.
tack för hjälpen!!

Prova med hertzsänkning

tja jag provade sänka hertzen
men det hjälpte inte.
kanske är spelet som ökar hertzen vid start eller är jag bara dum nu??
nåja jag får väl vänta att spela lite tills jag fixat en ny burk...
tack ändå.

Tyvärr hjälper det ej.
Jag har samma problem. Om än värre till och med.

Startade upp Sof2, fick meddelandet "Cannot display this video mode" från min Dell 17tums LCDskärm.
Jaha tänkte jag, nu börjas det. Så jag sökte rätt på myconfig.cfg som ligger i min users "Application Support".
Där lyckades jag inte lista ut tillräckligt mycket, men efter några gissningar så hade jag turen att ramla på fullscreen off.
Då jag då startade så var spelet ett litet fönster på skärmen, men nu hade jag i alla fall bild.
Kollade igenom displayinställningarna, och döm av min förvåning då det står att spelet är inställt på 640 *480. Skärmen kan alltså inte visa detta vanliga format.
Provade med 1024*768 och 800*600...ingen skillnad.

Och nu står jag här, men ett spel som jag inte får igång korrekt.
Jag trodde att det bara var min burk eftersom jag har tryckt i ett GeForce 2 MX 64 MB´s Twinview-kort i den, men tydligen var jag inte ensammen.
Datorn som jag tryckt in detta kort i är en 733:a, modellen innan Quicksilver. Den har Superdrive för den som vill veta.

Några förslag från nån annan? Nån som har en cfg som man skulle kunna få titta på. Den cfg:n måste nog vara genererad från en burk med GeForce-kort i sig e jag rädd dock.

[ 07 November 2002, 11:24: Meddelandet ändrat av: Daniel Eriksson ]

tja det är ju på ett sätt trevligt att man inte är ensam om problemen...
får mig att känna mig mindre korkad.
jag har ändrat det mesta i min "cfg" nu. allt jag har lyckats med är att göra skärmen grå när det borde vara en liten kort startfilm.
hehe

Har ni kollat med Macplay?

Ja, än så länge inte ett knyst därifrån.

1
Bevaka tråden