- Adzam 1
- Medlem ●
- Uppsala
Adium, beroende på hur man skinnat det.
http://mac.feber.se/2006/07/tio_vackraste_m.html
Många bra program i den listan!
Fyll gärna på listan här med era favoriter. Alla ska vara snygga, det är ett krav.
Det är alltså viktigast att det är snyggt? Om det fungerar som det ska är i så fall sekundärt?
Det är alltså viktigast att det är snyggt? Om det fungerar som det ska är i så fall sekundärt?
Självklart, varför tror du att jag är så poppis bland damerna?
Självklart ska de även funka, men detta var ju en lista med snygga program, så jag tänkte att vi kunde fortsätta i den stilen. Eller?
Men om du vill kunna sova ikväll så rekomenderar jag dig att starta en tråd om fula program som fungerar.
Plus när jag läser igenom ditt inlägg en gång till så kom jag på; vart säger jag att programmet inte får vara bra? Jag bara sa ett krav, det betyder knappast att programmet i sig ska suga totalt.
Ditt inlägg var från början helt onödigt, och troligtvis skrivet endast för att förstöra...
Nog pratat om det. Nu får ni skicka in snygga program till denna tråd. Ett till som jag kom på är FTP-klienten Cyberduck. Inte lika bra som transmit, men ändå snyggt och fungerande.
Om du skulle ta dig tiden att läsa artikeln som det länkas till så skulle du se följande: "Funktionaliteten är så klart viktigast, men är det också vackert så gör det ju vardagen mycket trevligare". Men men, det är förstås enklare att hugga direkt utan att ta reda på vad man egentligen uttalar sig om.
Själv saknade jag Adium på den där listan, men var glad över att Transmission fanns med - det är snyggt i sin enkelhet, tycker jag.
Om du skulle ta dig tiden att läsa artikeln som det länkas till så skulle du se följande: "Funktionaliteten är så klart viktigast, men är det också vackert så gör det ju vardagen mycket trevligare". Men men, det är förstås enklare att hugga direkt utan att ta reda på vad man egentligen uttalar sig om.
Själv saknade jag Adium på den där listan, men var glad över att Transmission fanns med - det är snyggt i sin enkelhet, tycker jag.
Aduim fanns med på ett hörn i slutet av listan. Tror att det inte kom med bara för att man måste fixa själv innan det blir snyggt.
Aduim fanns med på ett hörn i slutet av listan. Tror att det inte kom med bara för att man måste fixa själv innan det blir snyggt.
Japp, jag såg det lite senare. Dessutom tycker jag att de flesta adiumskins ser rätt hemska ut, men det är en annan femma.
Det är ju, på gott och ont, inte särskilt många program som ser annorlunda ut, Gamla Metasound (hette det så?) hade ett minst sagt eget gränssnitt, ett annat prgram som har ett eget utseende (och dessutom ett snyggt sådant!) är Ableton Live.
Lite trött blir man på det ständiga antagandet att något snyggt inte kan vara just mer än snyggt. "Tar du inte heller en smart men fulare tjej, än en snygg men puckad?" - Jo, givetvis. Men det finns, tro det eller ej, attraktiva damer som _inte_ är blåsta. Samma sak här, även om exemplet är lite långsträckt. Ursäkta mitt raljerande, men jag är bara så trött på den klyschan.
vad är appzapper för program?
ser också något om quicksilver, men har aldrig riktigt fattat vad det helelr är för program
någon vänlig själ som kan berätta för mig?
Appzapper är ett program som funkar som en avinstallerare till mac. Man söker på ett program som man vill ta bort, och programmet tar bort alla filer som har med det att göra.
Om man ska avinstallera ett program på Mac OSX kastar man först programikonen, men sen lämnas det kvar obetydliga filer som knappt tar någon plats alls. Det är dessa filer Appzapper tar bort, så man slipper göra det själv genom en sökning.
Då är frågan vem som betalar för ett sådant program, när man själv kan göra det likabra, men snyggt är det iaf.
Quicksilver får nån annan förklara...
ser också något om quicksilver, men har aldrig riktigt fattat vad det helelr är för program
AppZapper är en avinstallerare som letar upp filer som hör ihop med program och hjälper dig att flytta dem till papperskorgen.
Quicksilver är en programstartare. Det är väldigt praktiskt då man vant sig. Tryck en tangentkombination och skriv det du vill starta. Jag har det inställt så att menyraden byts ut mot Quicksilvers prompt vid ctrl + mellanslag.
AppZapper är en avinstallerare som letar upp filer som hör ihop med program och hjälper dig att flytta dem till papperskorgen.
Quicksilver är en programstartare. Det är väldigt praktiskt då man vant sig. Tryck en tangentkombination och skriv det du vill starta. Jag har det inställt så att menyraden byts ut mot Quicksilvers prompt vid ctrl + mellanslag.
Det med menyraden var intressant - hur får man till det?
EDIT: Aha, pluginnen Menu interface helt enkelt. Intressant, men föredrar Primer.
.....
Appzapper, har jag för mig, är till för att avinstallera program. En sorts medhjälpare till installeradede .pref filer och dyligt.
Quiksilver är en sk App opener men kan även mycket mer... Rekomenderas varmt:D
hehe tooooo late
Jo för tusan men du kanske måste installera lite pluggar först
Äsch värdelös artiklel, ALLA program till OS X är fina.
För att citera en av kommentarerna, "Som att lista snyggaste trillingen i familjen."
Att dra in Smultron i nyheten är bara löjligt, fina och innovativa ikoner som jag uppskattade mycket. Men vem har ikonerna framma över huvudtaget? Kortkommandon till spara/öppna etc kan man vid det här laget
En fråga till quicksilver; hur får jag upp Comand Window?
Tangentkombinationen ställer du in i Quicksilvers inställningar under Command. Förvalt tror jag är ctrl + mellanslag. Du kan också ställa in så att Quicksilvers ikon försvinner från Dock och istället lägger sig bland ikonerna till höger i menyraden.
Tangentkombinationen ställer du in i Quicksilvers inställningar under Command. Förvalt tror jag är ctrl + mellanslag. Du kan också ställa in så att Quicksilvers ikon försvinner från Dock och istället lägger sig bland ikonerna till höger i menyraden.
Sen kan man ta bort den från menybaren också vilket jag föredrar.
Elements är både snyggt och grymt användbart för den som pysslar med kemi.
TextMate är, förutom att det är bland de bästa program jag någonsin använt, grymt snyggt i sin enkelhet. Det finns ingen toolbar, istället görs alla inställningar på dokumentet i status-baren. Det har ett stabilt gutter-fält, med smidiga radnummer och foldings. På de få andra ställen där man ser fönster är det också välordnat och praktiskt.