Tyvärr var det ett bra tag sedan jag sysslade med QTSS och jag har inte hängt med i uppdateringarna så jag kan inte ge dig några direkta tips, däremot så kan jag göra ett par kvalificerade gissningar.
Eftersom det fungerar att lyssna lokalt men inte utifrån skulle jag i första hand tippa på en av följande saker:
1. Det finns en firewall som av någon anledning blockerar dina requests. Detta verkar dock konstigt för visst är det så att icecast går över HTTP?
2. MP3 broadcastern är bunden endast till det lokala nätverksinterfacet (loopback). Detta ställs troligen in i någon global konfigurationsfil eller via argument vid start. För att se om detta är felet kan du utnyttja tex. netstat kommandot.
3. Något annat program (en webserver?) använder samma port som icecast och är bunden till det globala interfacet för den porten. Detta förhindrar broadcasterna att använda den porten för att ta emot connections. Jag tror inte att detta är speciellt sannolikt dock eftersom de flesta inbyggda nättjänster använder alla tillgängliga interfaces om man inte ändrar det manuellt.
Hoppas detta hjälper vid felsökningen...