- denjohan
- Medlem ●
- Stockholm
I reklamen för bingosidan Paf.se är det en iMac intel.
I filmen Frostbiten så använder dom en bärbar mac, åpplet syns väldigt tydligt när den används
i Blade The Series körde Zac en ibook G4... sexig som fan Kan vi inte lova varann att så fort vi ser en mac så skriver vi här i tråden (på tv eller film ja ni vet).
Jag försöker det, men jag har endast tillgång till dator på skolan. Så ibland så glömmer jag attjag sett en film med Mac.
I kvällens avsnitt av Las Vegas hade Ed en PowerBook/MacBook på sitt skrivbord och i det usla it-programmet Login på SVT använde programledaren en 17 tums PB med loggan överklistrad.
Filmen Tarnation är gjord på mac, tänkte att det kanske passar denna tråd...
Tv-serien Grounded For Life innehåller både PC oxh Mac. Såg precis en iMac G3 rev. C.
Kvällens film på Sexan - Anaconda.
Jag förstår inte poängen med den här tråden. Är det inte bättre att lista filmer där de inte har Mac? Går fortare. När ni håller på kan ni lista reklambilder också. Jag tycker faktiskt det är lite fantasilöst att så fort man ska ha en dator med i bild eller på film så blir det Mac.
Jag förstår inte poängen med den här tråden. Är det inte bättre att lista filmer där de inte har Mac? Går fortare.
Men det är inte lika kul.
När ni håller på kan ni lista reklambilder också. Jag tycker faktiskt det är lite fantasilöst att så fort man ska ha en dator med i bild eller på film så blir det Mac.
Det får du prata med reklambranschen om isåfall...
Man skulle kunna likna det här vid en dylik tråd om vilka kändisar man sett i olika Macbutiker. Vet inte säkert om någon sådan tråd finns dock.
Kvällens film på Trean - Fäst Vid Dig.
I reklamen för Nokia N75 så är det dels med en PC, men även en Macbook pro (eller Powerbook G4).
I reklamen för Nokia N75 så är det dels med en PC, men även en Macbook pro (eller Powerbook G4).
Menar såklart Nokia N73, inte N75.
Nåväl. Tyckte precis jag skymtade en iMac (G5 el. intel) i tv-serien Bones på trean.
I Desperate Housewives ser man ibland iPods.
(sorry för trippelpost, men datorn jag sitter vid kan man inte redigera med)
I tv-serien 45 Minuter så använder de Mac OS X och Safari.
I den nya filmen "Djävulen bär Prada" så används macar hela tiden, man ser minst 6-7 olika macar under filmens gång, dom används också väldigt snyggt...grymt!
I den nya filmen "Djävulen bär Prada" så används macar hela tiden, man ser minst 6-7 olika macar under filmens gång, dom används också väldigt snyggt...grymt!
och jag som ska se den kl7 med tjejen... mao får man en trevlig bioupplevelse
MEN NI: no need to upprepa er sjlälv
I tv-serien "The War at Home" (som är grymt rolig) så har dom en (eller flera) mac i sitt hus.
Kiss of the dragon
Cityakuten
Maltesersreklamen
Sex and the City
Vanished
Crocodile Dundee
Being Bingo
Son of the Mask
Silent Hill
Drew Carey Show
Huyndaireklamen (?)
Kiss of the dragon
Cityakuten
Maltesersreklamen
Sex and the City
Vanished
Crocodile Dundee
Being Bingo
Son of the Mask
Silent Hill
Drew Carey Show
Huyndaireklamen (?)
Japp, i Hyundai -reklamen får man en glimt av ett par iMacar av obestämd modell.
I sanningens namn
Hey Baberiba (ush)
Bones
Scrubs
Både CSI New York & CSI Miami använder sig av Mac av olika modeller.
CSI New York använder framförallt iMac G5 Rev A/B 20 Tum modellen och PowerBooks 15/ 17 Tum modellen.
The Big Boss = Detective Mack "Mac" Taylor använde en 20/23 Appleskärm
Men när man se iMacen ( Mest i Ses 3 ) så ser man Os X inget moddat os skal. Används mest av Lindsay Monroe.
CSI Miami används både iMac G4, PowerBook, i de första två säsongerna där efter blir det allt mer Pc och framförallt Dell med ett moddat Os skal. Men Macen finns kvar, mest bärbart form, powerbook i några enstaka avsnitt!
De använder oftast Hp skrivare och Epson scanners i båda serien.
I "John Tucker must die" är det massor av macar, G5or och flera cinema screens.
Justin Long aka "The mac guy" visar upp en macbook pro och cinema screen i "Accepted"
I Beerfest dyker det upp en Powerbook/macbook pro.
Det är de jag kommer på nu, men det finns i regel en mac i varje film