Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple i filmer

Tråden skapades och har fått 297 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-05-17 11:03

Ingen verkar ha nämnt filmen "The Forgotten". I en scen sitter Julianne Moore med en Powerbook (17"?).

Svenska slag
Mördarna på Columbine (inte att förväxlas med Bowling for Columbine)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-18 12:54

Inte film egentligen. men i dokumentären om Columbineskolmassakern i i Denver i svt 17 maj intervjuar man inblandade i deras hem och i flera av hemmen står det macar.

Hoppsan, ztaafen hann före.

Criminal minds

i Hulken kör de ACDs på flera ställen.

Nu kan jag mycket väl ha helt fel, men det ser onekligen ut som en Powerbook G4 15' i reklamen för Audio video plus.

Standoff
Criminal minds
Pussycat dolls
Design: Simon och Tomas
My name is Earl

  • Medlem
  • 2007-05-29 10:26

Öpp öpp, Criminal Minds haru ju redan nämnt. Annars vill jag bara sända min glädje och pepp för att du håller sådan koll. Fint!

Ja, jo, jag är medveten om att jag nämner samma ibland. Tror att Standoff har nämnts någon gång innan, det också, men så fort som jag ser en Mac på tv så skriver jag ner det, oberoende av vilket program eller vilken reklam som det är. Kanske ska börja strunta att skriva ner de som jag vet att jag redan har nämnt.

3 mobilt bredbnd (ny)

Viasat everywhere
Lindex
Get ready to be Boyzvoiced

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2007-06-02 20:30

I "Clerks" II kan man se en iMac G4.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-06-03 22:01

iMac i paf.se reklamen.

Såg en trailer för thrillern "Joshua" som snart har premiär i USA, i den sågs både en MacBook Pro (Powerbook?) och en iMac G5.

Vet inte om det skrivits om denna och jag orkar inte läsa genom allt för att kolla men i filmen "Skräddaren i Panama" sitter Pierce Brosnan med en Mac i knät när han flyger till Panama. Tror det är enda gången det syns någon Mac i den filmen.

Massor av macar i "Jay and Silent Bob"
Ganska rolig film.
"The Incredibles" (superhjältar) använder också mac
http://www.tuaw.com/2006/02/20/the-incredibles-use-apple-gear/

bridget jones använder en mac

Spin city
Here on Earth

Telia trådlöst bredband
Joshua
Det beste av Espen Eckbo

Ursprungligen av ztaafen:

Telia trådlöst bredband

Det absolut bästa med nämnda reklam torde ju vara det faktum att Telia inte ens stödjer sitt Telia Connect på annat än Windows.

Ok, nu är det en Macbook Pro som syns i reklamen och därför skulle det ju - rent hypotetiskt - kunna vara Windows som är operativsystemet.

Å andra sidan, vad jag vet har Telia inget kort i ExpressCard format, utan enbart PC-card (som visas i reklamen) - så det faller ju ändå liksom.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-14 18:01

Live Free Die Hard!
"I'm a mac"- snubben är med:P

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-14 18:18

I serien Entourage kör dom enbart med apple datorer, och dom besöker också en apple-store i ett avnitt.

SBAB (egen köpcoach)

Coca Cola (music on the coke side of life)

Thief

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-06-20 22:13

En Apple //c & //c+ i "Levande måltavla" med James Bond.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-28 12:31

Ingen film men J-drama, Kekkon Dekinai Otoko.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-28 14:19

One hour photo, så frågade en person om ett tillbehör fungerar till Mac.

Transformers. Det kryllar av dem där helt enkelt.

Ursprungligen av Forsgren:

Transformers. Det kryllar av dem där helt enkelt.

Fanken, du kom före mig. Såg den igår på premiären. Urcoolt, fast det kändes lite grann som att se en tecknad film. Ungefär på samma vis som Die Hard 4.0 också var häftig men kändes som ett spel...weird...

Bevaka tråden