Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Intel iMac blir dubbelt så snabb

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-04 20:59
Ursprungligen av Mondo:

Jonathan Ive heter han om det ska vara noga.

Kan du tänka dig att jag googlade det där för att vara säker och ändå skrev fel? Ibland är jag bara så jäkla inkompetent.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-05 00:24
Ursprungligen av Mondo:

Jonathan Ive heter han om det ska vara noga. Jag gillar formgivningen på Mac Pro, däremot inte namnet.

Hur tufft låter intel G5 då?

De skulle hetat G6 trots sina intel-plattor..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-18 00:20

Som tidigare sagts är det tråkigt att apple inte har något mellansegment. Ser man på det lite krasst har man ett kontors-/studentutbud samt professionell beräkningsmaskin. Det finns inget där i mellan.
Själv hade jag gärna haft en stationär mac hemma, men mac pro ligger utanför min ekonomi och någon macmini ersätter inte det som står här på långa vägar. Den känns inte helt aktuell att köra flera interna ljudkort och tre skärmar till samt ha ett någorlunda grafikkort

Vad gäller de bärbara är det lite samma sak. Antingen köper man en macbook med tråkig grafikkrets, eller köper man en stor och mycket dyrare mbp. Vart tog powerbook 12" vägen? Bästa av båda världarna. För det är väl inte bara de som vill ha en billig dator som vill ha en liten?

Vad gäller Dellburken är det en gamingburk riktad till gamers, inte något att ställa på reklambyrån, sluta gnäll om utseendet, den är troligtvis smart designad för sin målgrupp.
Personligen tycker jag inte ens att mac pro är snygg, designen är knappast lika ny och fräsch som den var för ett par år sedan, den känns mest stor och liknar mest någon industriventilation.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-18 00:36

Jag håller helt med Singeln om att en mella-modell av macen utan skärm behövs. iMacen tog ett steg i rätt riktning nu, men ändå... En Mac Pro Mini behövs.

Dina behöv för flera ljudkort samt tre skärmar känns dock mer åt "Mac Pro" än något annat. Jag skulle säga det är extremt få som behöver det…

Referensen till PowerBook 12" är felplacerad då det var ett svart får i PowerBook-linjen. Den hade sämre GPU, inget PC-Card, inget gigabith osv… MacBook är bättre än denna på alla sätt utom att en MacBook 13" är lite större än en PowerBook 12". PowerBook 12" var skulle jag säga den sämsta av Apple's maskiner sedan iBook 12" kom...

Och visst är saker i regel ändamålsenligt designade - och målgruppen gamers kanske gillar blått ljus och ett brutalt yttre. Dell kanske tog hjälp av Scania's motorgrupp för designen? En lastbilsfronts under skrivbordet är inte helt fel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-18 00:39

Som moderator måste jag säga denna tråd STARKT glidit bort från ämnet "Nya Intel iMac blir dubbelt så snabb"

Faktum är att den bara blev 50% snabbare CPU-mässigt men 130% snabbare GPU-mässigt.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-19 10:51

Förlåt om jag med mitt inlägg säger något som redan har nämts men SHAJJSE!!!! Vilken FUL maskin. Det där är precis mitt argument med att inte köra Dell. Den där måste man ju gömma. Vem vill ha den där som inte är:
• Kille max 16 år "Jag lägger in Alien skin i Windows"
• Blind
• Medveten om någonting förutom att det ska vara snabbt

Den får vara hur snabb den vill, men DAMN

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-19 12:22

Haha... Roliga kommentarer som dock driftar bort från ämnet

Bevaka tråden