Som tidigare sagts är det tråkigt att apple inte har något mellansegment. Ser man på det lite krasst har man ett kontors-/studentutbud samt professionell beräkningsmaskin. Det finns inget där i mellan.
Själv hade jag gärna haft en stationär mac hemma, men mac pro ligger utanför min ekonomi och någon macmini ersätter inte det som står här på långa vägar. Den känns inte helt aktuell att köra flera interna ljudkort och tre skärmar till samt ha ett någorlunda grafikkort
Vad gäller de bärbara är det lite samma sak. Antingen köper man en macbook med tråkig grafikkrets, eller köper man en stor och mycket dyrare mbp. Vart tog powerbook 12" vägen? Bästa av båda världarna. För det är väl inte bara de som vill ha en billig dator som vill ha en liten?
Vad gäller Dellburken är det en gamingburk riktad till gamers, inte något att ställa på reklambyrån, sluta gnäll om utseendet, den är troligtvis smart designad för sin målgrupp.
Personligen tycker jag inte ens att mac pro är snygg, designen är knappast lika ny och fräsch som den var för ett par år sedan, den känns mest stor och liknar mest någon industriventilation.