Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac + Xbox 360, en bra kombination?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-09 11:21

Vad har ni för erfaranheter? Vad kan man göra med en Xbox förutom att spela på den? Tappar man en massa funktionalitet för att man kör mac?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-09 11:24

Har både Mac & PC och en XBOX 360.
Man kan utnyttja mer funkis i 360:an om man har en Mediacenter PC (streama film bla)
Från MACen (med litet tilläggsprogram) kan man titta på bilder och spela musik från iPhoto & iTunes över tex WLAN. Coolt tycker jag...

/Claes

  • Oregistrerad
  • 2006-08-09 11:28

Man kan ju även köra Windows Media Center på Macen... Mac och PC är i princip samma sak nuförtiden.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-09 11:30
Ursprungligen av SeBBBe:

Man kan ju även köra Windows Media Center på Macen... Mac och PC är i princip samma sak nuförtiden.

Men om man utgår från en PPC-mac...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-09 11:30

Men kan man föra över film till xBoxen, eller spela DVD? Vilka format klarar den? Är det 720p eller 1080i man får välja mellan? Är den värd pengarna? Klarar den brända DVD? Klarar den flera regioner?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-09 13:01

Jo det är ju sant...

Själv tycker jag du ska vänta på Wii. En konsol med lika hög kvalitet och like mycket innovation som Macen

  • Oregistrerad
  • 2006-08-09 13:14

Film till XBoxen -- Nix, det kan man inte. Oavsett om du har PC eller Mac
DVD - Jajjemensan.
720p eller 1080i - 720p är default har jag för mig. 1080i går att välja. (har dock själv rör -TV fortfarande )

/Claes

Jag har både en 360 och en moddad oldschool xbox som kör XBMC som mediacentral.

Sanningen är att den gamla xbox (som för övrigt går att köra i både 1080i 720p) slår min 360 med hästlängder som mediaspelare, i dagsläget.

Sök på youtube efter "XBMC" så kan du se ett antal demos av xbmc i aktion.

Ursprungligen av ace4711:

Jag har både en 360 och en moddad oldschool xbox som kör XBMC som mediacentral.

Sanningen är att den gamla xbox (som för övrigt går att köra i både 1080i 720p) slår min 360 med hästlängder som mediaspelare, i dagsläget.

Sök på youtube efter "XBMC" så kan du se ett antal demos av xbmc i aktion.

Hoppas du menare att xbmc är för vanliga xbox för det som visas på youtube är bara ett skin till vanliga xbox inte xbox 360... Dock är jag oerhört intresserad hur du använder ditt 360 som media central? är det för bilder och musik då?

Ursprungligen av chris_sfp:

Hoppas du menare att xbmc är för vanliga xbox för det som visas på youtube är bara ett skin till vanliga xbox inte xbox 360... Dock är jag oerhört intresserad hur du använder ditt 360 som media central? är det för bilder och musik då?

Just precis. XBMC är för gamla xbox, men det finns ett skin (valfritt) som gör att det ser ut som 360ans nylle.

Med hjälp av Connect360 på Macen kan jag få bra integrering av iPhoto-bilder och iTunes-music på min 360, men den gör inget för mina filmer….

jo du kan stream film, divx och xvid till xbox 360, dvd funkar och du får en riktigt bra kvall och med medföljande kabler.. det är dock en begränsning än så länge så du kan INTE stream divx och xvid från mac (gråter blod) utan bara från pc med media center. Du kan dock streama bilder och musik från macen. Med de nya chippen funkar det att bränna backuper på dina spel, dock kräver alla spel dual layer skivor. Lagt upp en guide på www.psxcare.com hur du gör för att få ut dina backuper från macen till din älskade konsol

Ursprungligen av chris_sfp:

jo du kan stream film, divx och xvid till xbox 360, dvd funkar och du får en riktigt bra kvall och med medföljande kabler.. det är dock en begränsning än så länge så du kan INTE stream divx och xvid från mac (gråter blod) utan bara från pc med media center. Du kan dock streama bilder och musik från macen. Med de nya chippen funkar det att bränna backuper på dina spel, dock kräver alla spel dual layer skivor. Lagt upp en guide på www.psxcare.com hur du gör för att få ut dina backuper från macen till din älskade konsol

Jasså? Har dom löst streamning av Xvid o DivX från PC till 360:n? Helt 100%ig på det?

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Jasså? Har dom löst streamning av Xvid o DivX från PC till 360:n? Helt 100%ig på det?

Google på divx xbox360 streaming så hittar du lite lösningar. Om jag har förstått det rätt så är den "bästa" att använda en pc med media centre + ett hack som transkodar divx on-on-the-fly till nåt format som en 360 gillar.

Det funkar kanske för somliga, men jag tycker det verkar lite meckigt... För mig passar det avsevärt mycket bättre att ha en OS X-burk med en samba-share och låta en gammal xbox med xbmc spela upp filer från den katalogen, direkt över nätverket. Dessutom verkar xbmc klara tokmånga filformat. Om man kastar åt den en img-fil av en DVD så spelar den upp den utan problem, t ex.

Ursprungligen av ace4711:

Google på divx xbox360 streaming så hittar du lite lösningar. Om jag har förstått det rätt så är den "bästa" att använda en pc med media centre + ett hack som transkodar divx on-on-the-fly till nåt format som en 360 gillar.

Det funkar kanske för somliga, men jag tycker det verkar lite meckigt... För mig passar det avsevärt mycket bättre att ha en OS X-burk med en samba-share och låta en gammal xbox med xbmc spela upp filer från den katalogen, direkt över nätverket. Dessutom verkar xbmc klara tokmånga filformat. Om man kastar åt den en img-fil av en DVD så spelar den upp den utan problem, t ex.

Helt rätt, xboxen är en suverän mediamaskin, synd att man inte kan utnyttja 360:ins kraft för den är ju hur bra som helst, skulle den dessutom klara divx/xvid skulle jag försöka klistra en apple logga på den över micosoft symbolen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 19:30

Har det hänt något nytt på detta område..??
Går det att streama video trådlöst via WiFi??

Well... Jag har gjort såhär - kalla det streama eller ej:

I min AirPort Extreme har jag kopplat min xbox360 i ethernetporten och i USB-porten har jag kopplat en USB-hub. I USB-huben har jag två externa hårddiskar - en för time machine och en för mediabibliotek.

På min MacBook har jag installerat Rivet. Genom Rivet delar jag ut mitt iTunesbibliotek och min mediahårddisk till xboxen och på så vis kan jag lyssna på musik, se på film och bilder på min xbox360.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-13 21:58

Hej
Jag försöker få min xBox att kommunicera med mitt mac-nätverk men i xBoxen står det bara om PC och windows media center osv. XBoxen + macarna vill inte hitta varandra men xBoxen har kontakt med nätverket iaf, men - det står inte ett ord om Mac, bara PC. Behöver jag uppdatera xboxen eller vad är tricket? Jag har installerat Rivet på macen och det är igång, men som sagt - vad saknas?
Tacksam för hjälp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-13 22:01

kanske ska tillägga att det är en xBox360 vi har...
För övrigt har jag endast halvdana kunskaper om hur nätverk ska konfigureras och vad som kan tänkas behövas och inte. Såg någonstans att Windows XP Media center finns för mac - är det ngt som ska finnas installerat på mac'en månne??

1
Bevaka tråden