FIck en påminnelsefaktura i går på att jag inte betalt BBBs senaste räkning.
Förvånad blir jag när min fru är en grymt nitisk räkningsbetalare.
Nåja vi letade genom räkningarna från i går till senaste BBB räkningen vi fått, det var i April. Alltså vi har inte fått den räkning som BBB påminner om oss.
Jag ringer för att reda upp misstaget.
"Det är inte vårat problem om våra räkningar inte kommer fram, vi har inte fått den i retur då anser vi att kunden fått räkningen."
Det var deras svar. Han räknade upp några exempel på hur brev kan komma bort och de anses att jag fått räkning: Den kommer bort i Postens maskiner, en granne går den och skiter i att lämna den till oss. Det brinner upp, brevbäraren delar inte ut det...
Snacka om att man är chanslös som konsument, Posten har ingen kolla på vilka brev som kommer i din brevlåda, bara rekommenderade och paket. Inget annat.
Så nu står jag här chanslös som kund.
Det är inte mycket pengar det handlar om (65 kr) men det är principen att sätta sig på sina kunder som gör att jag blir förbannad.
Någon som har några tips på hur jag ska komma runt detta?