IE Tabs-pluginen är ju inte så konstigt att det inte finns till Mac eftersom IE inte finns till Mac längre.
Det är precis som dem här ovan skriver att antingen har man en test-WindowsPC där som man använder till IE-testande, eller så installerar du Windows på din Mac, antingen genom Parallels eller Apples egna Boot Camp.
Annars finns den osmidiga lösningen att be nån Windowspolare att skicka skärmdumpar från IE, men det är ganska drygt i längden speciellt om det är en knivig IE-bugg.
Jag hade inga stora problem att gå över från Windows till Mac med kodandet, det enda man måste tänka på är att konvertera åäö till hexkod, för annars fockar det oftast. Jag kör med BBEdit, det har rätt många funktioner och täcker dem flesta behov.
Det du kommer märka är att du blir frustrerad när du bygger snygga css-lösningar och lägger på t ex text-shadow på texter och allt ser skitsnyggt ut i Safari med OS X perfekta kantutjämning på typsnitt, snygga pulldowns/checkboxar/radiobuttons osv. så tittar du i Windows IE och mår illa för att det inte ens ser hälften så snyggt ut där. PNG med alpha-kanaler funkar inte heller i IE, funkar i alla andra webbläsare, så det kan man tyvärr inte heller använda om det ska se ok ut i IE också. Nä fy o blä för IE och Microsmurf.
Firefox på Mac suger ganska hårt i mitt tycke. Den ritar sidorna hyfsat snabbt och där finns ganska många plugins, men känslan i webbläsaren är inte ett dugg Macig och pulldowns/checkboxar/radiobuttons ser hemska ut. En snyggare variant av Firefox är Camino som är Macifierad, det störiga med den är dock att man inte kan installera firefoxpluginsen.
Operas enda fördelar är att den ritar sidorna snabbt och att det går att zooma sidor, det är det enda. Safari känns mest gedigen i sann Appleanda.