Hej alla,
Jag vet att det här har varit på tapeten förr men jag hittade inte riktigt det jag var ute efter - och förstod inte så mycket mer av att söka här på forumet. Skulle vara kul om någon kunde reda ut det här.
MINA FÖRHÅLLANDEN:
Jag är riktigtnöjd med min SE K750i och vill egentligen inte sälja denän. men har länge vetat om att jag behöver sälja den, köpa en 3G-lur och uppgradera mitt GSM-SIM-kort. Här är varför:
Jag var och är fortfarandeute efter just mobilt bredband(eller ja, nästan: under ADSL-hastigheter... Men jag tror ni fattar. )
Ärredan kund hos BBB = förmånligt erbjudande.(PC-kortet, GPRS+3G-kontantkort fyllt med 1000 MB. Pris: 1495:-). Ingen startavgift, uppsägelse- eller månadskostnad. Kundrabatt 1500:- och är redan kund hos bredbandsleverantören: Känns just förmånligt.
Slipper byta nummer och telefon: Ett extra, enbart för mobilt internet.
Priser: Comviqkontant och abonnemang (lika så Tele2 och Tele2Smart):15 kr/MB Bredband Borta tankas med 500 kr för 1 GB = 2 kr/MB.Är alltså renodlat mobilt bredband det jag ska välja?
Här är länken till BBB:s Bredband Borta.
FRÅGOR:
1. Hur ska jag ansluta ett typ II PC-port för datakortet - PCMCIA alltså - till en MacBook? Adaptrar: Förlorar man något i prestanda, och gör det hela grejen ett steg krångligare.
2. Har ni några tips på en bättre lösning? T.ex. någon som inte innebär PCMCIA-kort, något som är billigare eller bättre... Ja, alla tips mottagas hjärtligast Mobilen som modem eller inbyggt kort, så som denna lösning, kvittar egentligen (även om de renodlade verkar prismässigt överlägsna). Men jag blir gärna motbevisad
HELT ENKELT: A. Surfa, utan krånglande varje gång man vill ansluta datorn till internet. B. Ha hyfsad hastighet och C. Inte bli pank efter 20 minuters surf/mail och lite IM-chat.
Just ja, D. Att tjänsten funkar likvärdigt med Mac, både mjuk- och hårdvarumässigt. Så hastighet och funktion + Macvänlig hård- och mjukvara + modernitet värderas högre än månads-/trafikkostnaden, för mig.
Ja, om någon kunde hjälpa mig på safarin i den 3G-drivna mobila uppkopplingsvärlden vore jag mer än tacksam!