Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn i garderoben!

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Så här har jag fått det förklarat av en överklockarkille: litet utrymme+kraftiga fläktar som skjutsar ut all varm luft med en gång. Folk som kör DregPC (med luckan öppen för maxad kylning) tjänar alltså inte på detta.

Precis som i akustik så handlar det om att "flytta luft"

.

Fungerar väl som AirCondition på en bil?För att den ska funka måste du ju ha fönstren uppe, vevar/hissar du ner dem så funkar inte AC längre

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Pocahontas:
Det är ju viktigt att ventilationen är god för maskinen.

Då kan man väl ställa den på balkongen så blir den både tyst och kall

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Pocahontas:
Ett alternativ är att koppla ur fläkten, skrota en liten frys (som inte har kompressor9 och sätta in kylslingan i datorn och resten av frysen i garderoben.
Lite bökigt, men det blir en cool Mac

Varför inte ställa dator i frysen istället, då får man ju samma resultat som ovan, tyst och kall...

Kommer jag på fler dumma förslag så hör jag av mig

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Så här har jag fått det förklarat av en överklockarkille: litet utrymme+kraftiga fläktar som skjutsar ut all varm luft med en gång. Folk som kör DregPC (med luckan öppen för maxad kylning) tjänar alltså inte på detta.

Precis som i akustik så handlar det om att "flytta luft"

.

Fungerar väl som AirCondition på en bil?För att den ska funka måste du ju ha fönstren uppe, vevar/hissar du ner dem så funkar inte AC längre

Funkar gör den, men det känns onödigt eftersom det kommer in så mycket mer luft genom rutorna så ac-systemet blir som en piss i ganges

mmmm, jag tror ju inte Apple har slängt i onödigt mycket fläktar bara för att det KAN vara bra o ha.
Det är ungefär som att koppla ur kylfläkten på bilen bara för att man tycker den inte behövs så ofta. Motorn skulle koka rätt så snabbt vid belastning.

Bevaka tråden