Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

X-Box

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MTG och Microsoft har träffat avtal om ett nytt, stort samarbete: i morgon, torsdag 14 mars, lanseras en ny kanal på Viasats digitala
satellitplattform, inledningsvis tillgänglig för Viasats danska digitalkunder.

Den nya kanalen kommer att, varje dag mellan 15 och 23 under fyra veckors tid, sända smakprov och information om Microsofts nya spelkonsol,
Xbox, som nu lanseras brett med en paneuropeisk marknadsföringskampanj.

Förutom olika spel som finns tillgängliga för Xbox kommer "kanalen" att visa information om den nya konsolen. Även andra
verksamhetsområden inom MTG- och Stenbecksfamiljen kommer att aktiveras: "pop-ups" i MTGs övriga kanaler på den danska marknaden
(TV3, 3+, Viasat Sport och de två TV1000-kanalerna) för att sprida kännedom om den nya kanalen, text-TV, mobiltelefontjänster och
Internetaktiviteter.

- Mig veterligen har ingen annan spelkonsol lanserats på ett liknande sätt, kommenterar Magnus Langley, produktchef för Xbox i Norden, till
Resumé.
- MTG har en målgrupp som passar oss; den är nyfiken och tycker det är intressant med den nya teknikens möjligheter.

I releasen konstaterar MTG att Viasat per 1 januari 2002 hade 550 000 digitala abonnenter i Norden.

Spelade Xbox och Halo idag... Mycket imponerande och väldigt kul.

Ja det är jävligt bra Halo rockar stenhårt, dock suger det på x-box konsoll...! I a f med xbox-kontrollerna, men med mus kommer det att vara MYCKET bättre Assvårt att styra benen, vart man går med ena tummen och siktet med andra tummen....! Men det är snyggt & trevligt

Försökte spela på Siba igår men det var komplett omöjligt, det gick helt enkelt inte att komma fram till konsollen. Självklart ser jag kön försvinna totalt samma sekund som jag gått till kassan så då var det ju för sent att vända om. Var dessutom andra försöket den dagen så det kändes lite tjatigt att behöva gå in en TREDJE gång

Som tur är fick jag testa i Microsoft-båset på DreamHack ( www.dreamhack.org , världens största LAN, i jönköping) I December, och det var verkligen kul. Men smo precis alla andra säger - med keyboard och mus är det nog en hel värld bättre!

Hade ursprungligen tänkt försöka se till att få en sån där svart låda någonstans under TVn, men när jag såg SIBAs priser dog drömmen direkt. Om jag köper två spel, DVD-kit och en extra handkontroll landar det på otroliga 7200:- kronor! Fett värde för pengarna, inte.

Spelade också Halo på Dreamhack, blev inte imponerad. Det såg väl bra ut men som alla andra säger, kontrollerna sög. Inte nog med att det är jobbigt att spela FPS spel med en "gamepad" så var den inte skön heller.

Inte nog med att man hade problem att skjuta ner sina fiender så krashade konsollen när jag spelade.

Hände ett par gånger till när jag tittade på, innan Xbox så har jag aldrig sett en konsoll krasha.

Ser ingen anledning att köpa en Xbox framför ett Playstaion 2 eller en dator. Visst, vissa spel finns inte för datorn eller PS2, men det är inte många.

Har faktiskt fått GTA III på PS2 att frysa

Citat:

Skapades ursprungligen av: Christopher:
Har faktiskt fått GTA III på PS2 att frysa

GTA 3 äger, finns inget roligare än att skjuta ner oskyldiga människor med snipergevär.

:rolleyes:

1
Bevaka tråden