- Tussen69
- Medlem ●
- Borås
Det slog mig precis att kanske det är så enkelt som att iTunes music store kommer fortsätta heta iTunes Music Store och Apples nya filmtjänst kommer få namnet "Showtime" ... QuickTime ... ShowTime ....
Ur Robert X. Cringely krönika :
"What I think is coming next week is exactly what I thought was coming last January when Apple at the last moment changed its mind about an earlier set of announcements. We'll see a bunch of iPods, two televisions, and the Video Express adapter I first wrote about more than 18 months ago."
Låter inte helt otroligt.
Robban håller jag med.
Det vore ett fint namn, men jag känner på mig att tv-kanalen med samma namn inte skulle uppskatta det.
There is no business like showbusiness
ITS ShowTime - the stupies thing I´ve ever heard ..
http://media.filmweb.no/trailere/smn/SMN20010533/2.mov
Hoppas Eddie Murphy öppnar keynoten med ... It´s Showtime !
Hehe... av någon anledning ploppade ett fult namn upp i min hjärna: Reelvault
Låter som en senromantisk holländsk målare.
(Ja, jag har druckit tre öl...)
Låter mer som ett franskt bilmärke. Men ett dåligt namn utan stuns tycker jag.
Ja, när det väl ändå lanserats så många bilder där det står Showtime på, så kanske det just är namnet på tjänsten.. Fast spekulera sådär jättemycket hinner vi inte, man får ju reda på sanningen redan på tisdag!
Filmer för 9.99 dollar skulle annars inte sitta dåligt, det är ju trots allt runt 70 spänn!
Ja, när det väl ändå lanserats så många bilder där det står Showtime på, så kanske det just är namnet på tjänsten.. Fast spekulera sådär jättemycket hinner vi inte, man får ju reda på sanningen redan på tisdag!
Filmer för 9.99 dollar skulle annars inte sitta dåligt, det är ju trots allt runt 70 spänn!
Men det skulle i sådana fall vara runt 99kr i den svenska butiken. (Om 5 år när tjänsten kommer hit). Köper hellre 2 filmer på dvd för samma pris på Ica.
Showtime??? skojar ni??
Men det skulle i sådana fall vara runt 99kr i den svenska butiken. (Om 5 år när tjänsten kommer hit). Köper hellre 2 filmer på dvd för samma pris på Ica.
Showtime??? skojar ni??
Dude .. what that cool thing you are using for downloading movies ?
.. dude .. its showtime ....
eller kanske iTunes Online Movie Store låter bättre ?
Dude .. what that cool thing you are using for downloading movies ?
.. dude .. iTunes Online Movie Store .... a Store where you can download movies .. but its not relay got anything to do with iTunes .. for downloading iTunes music you have to use iTunes Online Music Store ... wich is almost the same as iTunes Online Movie Store but you only buy music in the iTunes Online Music Store ... for movies its iTunes Online Movie Store ... do you get it dude ... ??
Dude ... where is my car ? ... where is your car dude ?
jag hörde att iMovie ska utökas och bli apples nya filmstoreklient. och att det inte kommer till windows. kommer inte ihåg vilken sida det var ifrån, men det tål att tänkas på...
jag tycker det låter lite väl meckit. men det blir nog bra till slut.
jag hörde att iMovie ska utökas och bli apples nya filmstoreklient. och att det inte kommer till windows. kommer inte ihåg vilken sida det var ifrån, men det tål att tänkas på...
jag tycker det låter lite väl meckit. men det blir nog bra till slut.
tycker det verkar helt sines ..... också läst om det men å andra sidan har man ju läst sjukare saker än så ...
alla i program är ju kreativa program ... iDVD = göra DVD filmer , iTunes convertera mp3 spela mp3 ... iMovie HD = redigera videoklipp ...
däremot kan jag köpa att man kanske kommer ge iMovie en funktion som gör att man kan köpa video material för att använda till sina video produktioner direkt i iMovie ... likt Adobe Bridge där man kan köpa royalta fria bilder direkt i Adobe Bridge ...
Om apple skulle kalla sin nya tjänst för showtime, blir de nog tvungna att uppdatera MBP sidan imorgon...
"It's showtime
If you need to present to a group, or you'd just like to watch your MacBook Pro from across the room, you've got everything you need. With Front Row and an Apple Remote, you...."
hmm... en fråga bara tror ni de kommer finnas någon stream på nätet för att kolla på event? Vill veta för om inte så vill man förstås kolla direkt vad som kommer men om de kommer någon stream håller jag mig hellre från datorn för att sedan kolla på de i lugn o ro o se steve presentera nya saker
http://www.apple.com/se/quicktime/mac.html
Kika på länkarna längst ner till vänster. Klicka på "Transporter 2"
It's ShowTime!
Kollar man på länkarna verkar de gå till de vanliga Trailer-sidorna.