Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod nano kopplad till itunes

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 22:27

Jag har precis köpt mac och undrar om man kan använda sin ipod för att flytta över bla musik men även annan data? Jag är rädd för att ipoden ska raderas när jag kopplar ihop den med min nya mb! Har precis bytt från PC så jag har inte kommit in i "mactugget" än;)

  • Oregistrerad
  • 2006-10-03 08:48

Din iPod är formaterat till Windows, jag är osäker om Macen kan läsa informationen som finns på den. Jag vet att det inte fungerar från Windows till Mac, i alla fall på ett enkelt sätt, dvs jag kan inte använda min iPod som USB minne från Mac till Windows. När du kopplar din iPod till Macen, så kommer den förmodligen föreslå att formatera om den, för att den ska kunna syncas med iTunes. Då raderas det men inte utan att fråga först. Vet ej om det går att läsa utan formatering som sagt.

Syncningen av musiken mellan dator och iPod är mera en "enkelvägs" syncning. Det finns gratis programvara som kan kopiera musiken från iPod till datorn. Alternativt så skapar du en mapp i iPoden i hårddiskläge där du stoppar all din musik manuellt, precis som med all annan data.

Har du kvar din PC? Jag föreslår att du kopierar din data genom en nätverksrouter, eller direkt mellan datorerna. Macen kan du ställa enkelt som ftp server och från din PC loggar in och kopierar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-03 12:25

Ett tips

fick ett tips från ett annat forum om att man kan använda ett program som heter Senuti (itunes bakvägen) som du hittar på: http://www.fadingred.org/senuti/

Det är gratis. Med hjälp av det programmet kan du alltså flytta musik från iPoden till datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-03 14:48
Ursprungligen av sunkas:

fick ett tips från ett annat forum om att man kan använda ett program som heter Senuti (itunes bakvägen) som du hittar på: http://www.fadingred.org/senuti/

Det är gratis. Med hjälp av det programmet kan du alltså flytta musik från iPoden till datorn.

Jag vill bara meddela att det funkar hur bra som helst. Har precis kopierat hela mitt musikbibliotek till min nya mac från min gammla Pc vi min nano! SMIDIGT:cool:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-03 18:49

Annars kan du utan att installera massa skuma program kopiera över musiken direkt med Terminalen, så jag brukar göra. Sedan älskar vi väl UNIX olika mkt antar jag.

1
Bevaka tråden