Men då dyker ju nästa lilla idé upp. Om man istället försöker med en annan typ av undermeny, en sådan man kan se till exempel på claesolsson-sajten... (snip)
KOL,
Ta inte illa upp. Men jag tror att du har lagt ribban alldeles för högt. Jag har sett detta så många gånger: Man är ambitiös och vill så mycket. Samtidigt har man ju av naturliga skäl inte så bra koll på hur svåra grejerna är som man vill göra. Åsså kämpar man i veckor, blir frustrerad, förbannad och sajten bli bara konstigare och konstigare. Till slut vill man bara spy eller grina eller gå och supa sig full....
Jag tycker att du ska hålla dig till en (eller snarare två. Läs nedan) statisk meny så länge eftersom det ju är bättre att ha en sajt som funkar än en sajt som INTE funkar och som inte ens är utlagd eftersom den inte är färdig. Så jag föreslår detta:
Skapa en huvudmeny som t.ex. kan ligga horisontellt högst upp på varje sida. Låt den innehålla 8-12 huvudkategorier, inklusive "hem" och en länk till kontaktsida. Inga drop downs, eller konstigheter. Bara rena, enkla länkar (som du givetvis kan formatera lite snyggt).
Sen lägger du in en undermeny till vänster för varje kategori. Här tycker jag att du ska strunta i formatering helt och hållet eftersom du kanske behöver mycket utrymme vertikalt, och så fort man börjar göra en "tjusig" meny, så brukar utrymmet försvinna jäkligt fort. Gör bara vanliga understrukna länkar. Enkelt, bra och maximal användarvänlighet efterasom alla fattar.
När du sen lagt ut sajten med denna fungerande lösning, så kan du ju fnula på hemma med en tjusigare version om du vill. Men du har ju en sajt som funkar utlagd, och kunderna kan hitta och köpa. Det är ju trots allt det viktigaste. (Dessutom tror jag inte att den typ av kunder jag gissar att ni har är sådär väldigt känsliga för design....)
Danne