De är MP3 :or när de ligger i datorn, sen blir de Aiff på CD:n, 15-20 låtar brukar jag få plats med.
Den sista skivan nu, var både neddragna låtar, Dr Hook, Gary Moore, Sissel Kyrkebye mm, sedan valde jag ut några låtar från flera CD-plattor genom att jag lät iTunes importera dem. (du kryssar ur de låtar du inte vill importera) och trycker sen import så får du exakt de låtar du vill ha från en CD)
Skapar sen en ny spellista (Svens Bästa X) och plockar över låtarna till den.
(I biblioteket ligger alla låtar sorterade på artisterna.) Sen är det bara att trycka på Bränn CD. Himla smidigt.
Jag har all musik liggande i en mapp "Musik", inuti den ligger det sedan ett otal undermappar med varje artist. För att få låten till bibliteket i iTunes så klickar jag bara på aktuell låt, så hamnar den i bibliteket. Mem ligger fysiskt kvar i sin mapp förstås. Detta gör jag i Mac OS X.
På den andra hårddisken har jag SoundJam och då blir det där låtarna hamnar när jag klickar på de låtar som ligger på den disken.
All musik ligger i MP3-format.
När jag för över vinylskivor använder jag CD-SpinDoctor, då blir det Aiff-format, men det konverterar jag till MP3 med hjälp av SoundJam.
Aiff tar ju ruskig plats, så det vill jag inte ha liggade på disk.
Rätt kul att göra skivor, men tar lite tid, mycke pyssel, sen gör jag mina egna fodral, tar sin tid det med.
Sen kan man ju bränna över en massa MP3 till CD, men då som backup, och då väljer jag "Data" i Toast, skall ju inte spela upp dem. Bara spara;-)
Nåt mer du undrar över så kom igen.