- leszek
- Medlem ●
- Karlskrona
- 2006-10-11 16:36
I Fredags fick jag min Mac - min första Mac och det kunde varit en riktig dröm istället lyckas TNT förvandla allt till en sörja...
Börjar med att jag skulle erhållit min dator den 4:e Okt. Kollar ständigt på nätet efter mitt paket och på Apple sidan (vilken inte verkar fungera) står det hela tiden att den kommer den 4:e.
Den 5:e börjar jag undra så jag ringer Apple vilka säger att hela skeppningen blivit försenad och jag får beställningen Fre den 6:e. Okej - visst shit happens! Jag är ledig på Fredagar så visst kan jag ta emot den då. Jag ringer till TNT för att dubbelkolla för Apple verkar inte ha 100% koll.
Jo - TNT bekräftar paketet kommer vid Lunch med en av våra bilar, får jag veta!
Väl på Fredagen väntar jag. Först susar DHL förbi och sedan kommer posten. Killen tar ut ett paket. Går fram till min port - Portkod, stopp! Han vänder snabbt - hoppar in i bilen och sticker. Då går det upp för mig att det mycket möjligt kunde vara mitt paket.
Ringer TNT (nu är trevligheten som bortblåst hos dom - börjar jag bli jobbig?) vilka på ett mycket nonchalant sätt säger att Posten ALLTID kört ut deras paket och hänvisar mig därefter till Poståkeriet. Där får jag efter 9 min väntan (hon skulle kolla vem som körde ut mitt paket) reda på att det inte är deras jobb att kolla sånt. Hon kan göra det men poståkeriet hanterar bara gods. KUL!
Ringer TNT - får prata med en rejäl tjej vilken verkligen tar itu med saken - hon ringer till Poståkeriet och tvingar budet vända och komma tillbaka med mitt paket. Och 30 min senare har jag det hemma. Under skrivet och allt. 1st MacBook, 1st IPod nano, 1st neoprenskydd... Eller?
Nej inte riktigt - Datorn är där men resten finns inte. Ringer TNT - ditt paket är levererat - punkt slut! Ringer Apple - de ber om ursäkt (trots att det inte är deras fel!!) och säger att de ska kolla upp det hela. Får mail på Måndagen om att TNT/Poståkeriet klantat sig och jag får det omgående.
Kommer hem idag, den 11:e och erhåller en lapp där det står att de försökt leverera mitt andra paket i Måndags den 9;e men jag var inte hemma. Konstigt - folk brukar jobba vid den tiden! Ringer idag till TNT och frågar var mitt paket är - erbjuder mig att hämta det om det så är i Stockholm (7h bort) då jag tvivlar på deras förmåga att leverera! Då får jag veta att de tyvärr inte vet vart mitt paket är - de ska återkomma om några dagar!?
Vad gör man. I det stora hela och med tanke på hur världen ser ut idag är detta struntsaker - men att inte veta var grejerna är?? Helt sanslöst. Förtroendeingivande: NEJ! Tips till TNT - skriv att paketet kanske kommer någon gång under Månaden och garantera inte att samtliga kolli kommer fram...
Bör också tilläggas att jag skrivit ner mitt mobil nummer på paketet så jag har alltid varit tillgänglig. När jag beställt grejer med DHL så har de alltid ringt - även när det inte kört ihop sig och meddelat om att paketet ankommit och vart jag vill ha det levererat - om den angivna adressen fortfarande gäller. Har de inte nått mig på första numret ringer de vidare på de tre andra nummer jag angivit. Det är service!!!