Antagligen.
Ja.
Ingen aning.
Om mac.se har något liknande så antar jag att det är precis lika smidigt, för om jag ville ha den där funktionaliteten, vilket jag tror att jag vill ha, så skulle jag sätta upp en egen maskin som ger det.
.Mac ger väl ett IM-konto (men det kan man ju få gratis på aim) och en e-mailadress (även det kan man få gratis på exempelvis gmail.) och slutligen just onlinelagringen för websidor, podcasts, backup och dylikt, men just den senare delen kan man som sagt bygga ihop själv om man har lite unixvana.
Så hur gör man då?
http://www.tnpi.biz/computing/mac/tips/idisk/
Jag tänker nog skita i att köra på en extern firewiredisk, iaf skita i att köra fler än en, eftersom lådor för detta verkar så dyra och USB 2.0 är ju lite noob ;/, istället blir det datamaskin i förrådet med massa diskar och filsystem delat via NFS eller dylikt, och så ett "eget" .mac-konto.
Fördelarna är flera, lägre avgift (men mer ström tyvärr, helst skulle man ha en strömsnål maskin, eller dela med flera), rejält med utrymme, bandbredd, egen domän, inte låst till Apples välvilja, osv
Läste någonstans att man även med trialkontot får ladda ner något backupprogram, och när man väl har satt upp en egen fungerar programmet naturligtvis emot den också, så det blir ju jätteenkelt att göra backup över nätverket hemma också (och naturligtvis mycket snabbare än mot Apples .mac oavsett vilken bandbredd de tillhandahåller.)