Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SAS och Mac? Nope!

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Jag sitter här med flygbiljetter till San Francisco beställda på SAS hemsida med Firefox. Det fungerade utmärkt. Dom har visserligen en text som säger att det KAN bli problem eftersom dom inte garanterar full funktionalitet. Men som sagt, för mig fungerade det utmärkt.

Jag testade bara med ver FF 0.8 och då får jag "servere error encountered", samma fel som med Safari.

"Din webbläsare gör att rullmenyer ej uppdateras automatiskt.
Obs: Använd pilknapparna för att uppdatera rullgardinsmenyerna."

Testade nu även FF 1.0 PR vilken även den ger "severe error encountered"

Boka via supporten

Efter att ha haft div strul med SAS webb och vid något tillfälle tvingats bokat via telefon (och fått betala extra) blev jag sur och ringde deras internetsupport. Där bekräftade de att deras web är optimerad för Windows. Instället för att gå i taket sa jag vänligt att då kanske hon kunde hjälpa mig med bokningen istället. Visst, snabbt och enkelt bokade hon in mig - och tog dessutom bort en pappersbiljettavgiften (som ett remål krävde) Numera ringer jag alltid direkt till supporten och bokar - kortare kö, snabbare än via uppringt modem och internetpriser

Dessutom tror jag att supporten kommer att reagera till slut och se till att de skaffar sig en webb som funkar för andra än Windows

MacWitty

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-27 00:23
Ursprungligen av stfm:

På MacOSX och explorer går det inte att beställa flygbiljetter på SAS. Först tror man att det är något fel, eftersom man inte upplyses om att man har fel system. Prövade sen att byta till PC, och det fungerade. Finns det inte bra plattformsoberoende säkerhetslösningar? Om det gör det varför använder folk inte dem?

Spamma gärna SAS, tills de ger med sig. Jag tycker man ska kunna använda Unix, Mac eller Atari. Det borde inte spela någon roll.

Jag har faktiskt gjort det fast med Safari. Senast i Juni när jag skulle bocka resa till mig och min sambo.
Det gick alldeles utmärkt. Jag kör OS X Phanter.

Så det kanske lönar sig att prova med andra webläsare.

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_8193752.asp

"Microsofts programvara Internet Explorer är en av de största säkerhetsriskerna. Myndigheter som hanterar känslig information borde använda något annat, varnar det svenska försvarets experter på it-säkerhet."

Jag var inne och bokade en biljett nu med Netscape 7.2 utan problem, efter flera försök med Firefox och Mozilla. Enligt supportavdelningen ska även IE 5.2.3 funka (men vem vill använda den?). Är inte Netscape och Mozilla byggda på samma grund? Är det inte bara olika brand på i princip samma produkt? Hur kan de då stänga ute den ena? Obegripligt.

Bevaka tråden