Hej,
Jag står i valet och kvalet inför ett MacBookköp. Eftersom jag redan har en bärbar PC är det inte så trängande, utan jag vill helt enkelt switcha/byta upp mig någon gång snart. För mig själv satte jag upp två "milstolpar" som skulle passeras innan ett köp blir aktuellt, hårdvaruuppdatering och Leopards lansering. Nu har som bekant hårdvaran uppats, men Leopard får man ju vänta en stund till på.
Frågan som då poppar upp är helt enkelt, är det dumt att vara "först in" på ett OS? Det jag menar är, måste program skrivas om, eller kommer förändringarna mellan Tiger och Leopard vara så pass små så att man kan använda alla program som förut?
Jag vill ju inte stå där med byxorna nere och inte kunna använda exempelvis office, men även alla gratisprogram som quicksilver.
Naturligtvis vill jag ju innerst inne att alla ska svara att Leopard bör köpas först i sommar så att underbara TNT kan knacka på dörren redan innan jul, men det känns ändå som att det är en bra sak att kostnadsfritt få med det senaste OS:et så här i vista och Leopardtider.
Tacksam för svar och intressanta reflektioner!
Marcus