Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt en MacBook C2D (nov -06)

Tråden skapades och har fått 546 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-12-20 04:06

Macbook snart? :P

Hur funkar leveransen om man bor på landet? Kör dom ut ändå?

Vad händer o jag inte e hemma då dom kommer med datorn?

Hur länge tar det från Helsingborg tills dom står vid dörren?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-20 06:34

Nu var min också beställd.
2ghz, standardmodellen, 2gb minne är på inrullande från annat håll.
Känner mig lite kluven till köpet, macbooken känns långt från perfekt, men eftersom min ibook håller på att ge sig så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-28 18:02

Du kan ju alltid vänta om du vill sitta utan en hela julen widde

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-11-28 18:28
Ursprungligen av zAjben:

Du kan ju alltid vänta om du vill sitta utan en hela julen widde

Hehe jag vet, jag borde inhandla den nu och jag kommer nog göra det också.
Alla major problems som var med första macbookarna bör vara borta nu va?

Det är helt rätt tillfälle. Den nya modellen är bättre än den gamla, och iochmed att den är så ny så kommer det att ta ett tag innan den uppdateras.

Hurra, min leverans, och antagligen Archangels, är i Sverige. Hoppas det går en lastbil mot Göteborg inatt så jag får den imorgon.

Ursprungligen av glitchpunk:

Hurra, min leverans, och antagligen Archangels, är i Sverige. Hoppas det går en lastbil mot Göteborg inatt så jag får den imorgon.

Gaah! Du beställde mer än en vecka efter mig, och min burk har inte ens lämnat fabriken ännu! Hur svårt kan det vara att peta i 2 GB minne och 120 GB hårddisk egentligen?!?

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-11-28 20:27

Jag behöver ett snabbt svar .. Är ett Incase Neoprene Sleeve för MacBook ett bra köp?
Kostar 265:- med studentrabatt .. bra pris och ett bra skydd eller finns det bättre?
Alltså det är det sleeve som finns hos AppleStore och är skräddarsytt för Macbook 13".

Finns det bättre sleeves för samma peng eller billigare, eller ska jag köra på det här? Jag kommer beställa Macbooken ikväll om jag får några bra svar på detta

  • Oregistrerad
  • 2006-11-28 20:33

Min macbook kom till helsingborg nyss. Hur stor är chansen att jag får den imorgon? (bor 6mil från örebro)

eternit: Jag beställde 1 GB minne, men själva momentet att skruva i en hårddisk tar ju ungefär lika lång tid. Jag tror att problemet är att de har få hårddiskar i lager, eller ja det är intrycket som jag har fått. Det är en av anledningarna till att jag inte beställde en större. Det och att jag är fattig och snål

Jag hoppas din skickas snart, det är inte ok att behöva vänta så länge!

Datum Tid Ställe Status
28 nov 2006 20:16 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
27 nov 2006 17:03 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
27 nov 2006 16:55 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
20 nov 2006 12:00 Pudong International Airport Delayed Export Due To Customs Inspection
19 nov 2006 15:48 Suzhou Shipped From Originating Depot
19 nov 2006 10:07 Suzhou Consignment Received At Transit Point
19 nov 2006 09:57 Suzhou Consignment Picked Up

Jobba jobba joooobbaa!=)

Når den östergötland imrg..blir intressant att se

Datum Tid Ställe Status
28 nov 2006 17:15 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
25 nov 2006 19:17 Suzhou Shipped From Originating Depot
25 nov 2006 09:30 Suzhou Consignment Picked Up
25 nov 2006 09:22 Suzhou Consignment Received At Transit Point

TNT är snabba hittills, beställde 22/11. Förhoppningsvis kommer den till Arlanda imorrn (29/11) och borde vara på postkontoret på torsdag lagom för leverans på fredag, isf måste det väl vara något av ett rekord, 8 dagar allt som allt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-29 01:35

Beställde också 25 nov sallebasjan.. Hade ju hoppats att min kommit ungefär lika långt. Vart får du upp allt det där någonstans? Står ingenstans vart den är någonstans.

Går du in på din beställning och spårar den så finns det en spalt till vänster som heter Our Delivery Reference Number och där finns ett nummer som börjar på 80 och är 10 siffrigt långt, 80xxxxxxxx.

Lägg in den på TNT.se spårningstjänst och bocka i "referensnummer", sen är det bara att klicka på "starta spårning" så kommer all info upp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-29 01:44

Står bara "Finns ej." Crap.

Då har den inte skickats än. Jag beställde min den 22 november, den skickades 25.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-29 01:47

Fick ett mail från Apple där det stod att "Din beställning är skickad".. Får man ett sådant även om beställningen inte är skickad?

hehe, näemen det kan ta ett par timmar innan man kan söka på sitt paket hos TNT. När fick du mejlet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-29 01:57

I lördags den 25e nov, några timmar efter beställningen var gjord..

Skumt. Jag fick först en bekräftelse någon timme efter beställning, men fick mejl om att den hade skickats iväg efter 3 dagar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-29 02:16

Mjo, det är lite skumt faktiskt.. =/ Önskar bara att det hade funkat, är ju sugen på att veta vart paktet är någonstans.

zAjben: Trösta dig med att man blir helt störd av att sitta och uppdatera TNT's tracker, du slipper det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-29 02:26

Hah Tror inte att det gör särskilt stor skillnad, nu sitter jag bara och uppdaterar apple's beställningsstatus istället och försöker att spåra paketet via TNT

Däremot märkte jag att den förväntade leveransdagen ändrats från 6e till 7e December..=(

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-11-29 08:54

En Macbook 2,0Ghz, 2 GB ram, 80GB HD med tucano second skin microfiber beställd

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-29 09:29

Pratade precis med en mycket trevlig tös på Apple's kundtjänst. Datorn var i Shanghai men skulle troligtvis flygas till Holland när som helst, och fodralet var i Holland redan och "väntade".. Det var därför det inte gick att spåra paketet eftersom det var uppdelat i två. När det "färdiga" paketet var skickat så skulle jag kunna spåra det.

Min dator är Out For Delivery, så nu slipper jag TNT's tracker. Det känns nervöst men roligt, tanken på att man får ett måndagsexemplar ligger onekligen och ruvar i bakhuvudet. Bytet från Windows till OS X känns bara roligt.

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-11-29 10:46
Ursprungligen av glitchpunk:

Min dator är Out For Delivery, så nu slipper jag TNT's tracker. Det känns nervöst men roligt, tanken på att man får ett måndagsexemplar ligger onekligen och ruvar i bakhuvudet. Bytet från Windows till OS X känns bara roligt.

Jag är också lite smånervös över att få ett måndagsexemplar, eftersom jag nästan uteslutande alltid lyckas få ett sådant, oberoende av företag..

Beställde en svart macBook i måndags och hoppades på att det skulle ta 3 dagar av de 3-8 som står på hemsidan. Ringde till supporten igår och undrade varför jag inte kunde spåra mitt paket. Det visade sig att datorn skickas från kina och hämtades av TNT idag. Hade dom skrivit åp hemsidan att dom inte har ett lager i sverige och att man måste vänta i flera veckor hade jag aldrig beställt en.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-29 12:05
Ursprungligen av robopants:

Beställde en svart macBook i måndags och hoppades på att det skulle ta 3 dagar av de 3-8 som står på hemsidan. Ringde till supporten igår och undrade varför jag inte kunde spåra mitt paket. Det visade sig att datorn skickas från kina och hämtades av TNT idag. Hade dom skrivit åp hemsidan att dom inte har ett lager i sverige och att man måste vänta i flera veckor hade jag aldrig beställt en.

Apple har på datorerna en JIT (Just In Time) policy. De sätts inte ihop förrän efter beställningen. Det står på sidan klar att skickas efter ca 3 dagar, inte levereras.
Alternativet är att man går in i en butik och köper en direkt om de har i lager, möjligheten att då själv konfigurerar den är i stort sett obefintlig.

Leveransen från kina tar oftast lite drygt 1 vecka så du kan snart förvänta dig en leverans.

Om min dator kommer idag så har det tagit 8 dagar eller något i den stilen, det tycker jag är ok leveranstid med tanke på att jag beställde mer minne. Man läser ju om folk som fått vänta i flera veckor.

Jag tycker dock att Apple borde vara tydligare med att leveranserna skeppas från Kina och därför tar minst en vecka och inte 3 dagar som det står på Applestore.

Bevaka tråden