Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt en MacBook C2D (nov -06)

Tråden skapades och har fått 546 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2006-12-02 14:10

ska du plocka ihop så du får 80 gb hd och 1 gb i ram som du minst bör ha så kommer du ju upp i 12.000:- ungefär.. och då skiljer det ju bara 700 spänn för att kunna bränna DVD också.. jag tycker mellanmodellen är helt klart mest prisvärd.
varför snåla på småslantar när man köper en dator för mycket pengar redan.

Är man snål så är man - det går att köpa billiga RAM-minnen på typ Komplett och bränna DVD har aldrig varit intressant - HDD behövs knappt hos mig, Min nuvarande "PC" har bar 10 Gb.

Men man kan kolla......

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-02 15:42

Oggemarr: Du har
"1,83 GHz Intel Core 2 Duo
2 MB L2-cache"
"512 MB (2 x 256 MB)"
"60 GB seriell ATA, 5400 varv/minut "
"24x kombinationsenhet (DVD-ROM/CD-RW)"

på lillmodellen, att jämföra med:

"2,0 GHz Intel Core 2 Duo
4 MB L2-cache"
"1 GB (2 x 512 MB)"
"80 GB seriell ATA, 5400 varv/minut"
"6x SuperDrive (DVD+R DL/DVD±RW/CD-RW) för skivor i dubbla lager"

på mellanmodellen.

Klart prisvärt, enligt mig. Och har du studentrabatt dessutom så kostar skillnaden mellan modellerna nästintill ingenting.

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-12-02 19:30

besträllde idag en:

MBP 15.4"
lilla modellen med 1.5Gig i minne

skulle finns i affären att hämtas senast om två veckor...

längtar så!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-02 19:54

Okej, nu är det här jäkligt skumt. Nu står det helt plötsligt "Estimated delivery 02 december" (tidigare idag stod det 6 dec) vilket är idag.. Det är lite konstigt.. Det har även kommit upp ett långt "Carrier tracking number": "003x04xx560003xxxxxx"" och sen står det "Assigned carrier: FLEX POSTAL & HUB NL".

Nu förstår jag ingenting. Har försökt söka på både numret ovan men hittar ingenting någonstans! :S

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-02 21:07
Ursprungligen av zAjben:

Okej, nu är det här jäkligt skumt. Nu står det helt plötsligt "Estimated delivery 02 december" (tidigare idag stod det 6 dec) vilket är idag.. Det är lite konstigt.. Det har även kommit upp ett långt "Carrier tracking number": "003x04xx560003xxxxxx"" och sen står det "Assigned carrier: FLEX POSTAL & HUB NL".

Nu förstår jag ingenting. Har försökt söka på både numret ovan men hittar ingenting någonstans! :S

Verkar som att din Mac nu överlåtits till något leveransföretag i Nederländerna.. :rolleyes: Skumt!
Blir du alldeles för förvirrad, prova igen med koden på måndag.. eller ring Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-03 03:34
Ursprungligen av boris91:

Verkar som att din Mac nu överlåtits till något leveransföretag i Nederländerna.. :rolleyes: Skumt!
Blir du alldeles för förvirrad, prova igen med koden på måndag.. eller ring Apple.

Får pröva på måndag. Problemet är att jag saknar telefon just nu då min mobil är på lagning och jag inte har någon vanlig telefon.. Crap! Blir svårt att ringa Apple då. Mjae, den kommer väl när den kommer. Jobbigt att inte veta när man ska vara hemma bara.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-03 13:23
Ursprungligen av zAjben:

Får pröva på måndag. Problemet är att jag saknar telefon just nu då min mobil är på lagning och jag inte har någon vanlig telefon.. Crap! Blir svårt att ringa Apple då. Mjae, den kommer väl när den kommer. Jobbigt att inte veta när man ska vara hemma bara.

Japp, du ligger illa till.. dom där leveransföretagen håller inga jäkla tider och har du inte heller telefon så har dom ju dig att klaga på

Min macBook har nu nått Arnhem efter en vecka sedan jag beställde den. seeegt. Skulle också beställt från Dustin om jag visste att dom var så mycket snabbare.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-02 21:41
Ursprungligen av robopants:

Min macBook har nu nått Arnhem efter en vecka sedan jag beställde den. seeegt. Skulle också beställt från Dustin om jag visste att dom var så mycket snabbare.

Jag tycker ändå att det är roligare å beställa från Apple. Då kommer det plötsligt ett paket från Apple (oooohh) och inte från "Dustin". Fjuttföretag..

Fick den i fredags, beställde 22/11. Helt underbar förutom 2 irriterande döda pixlar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-04 07:00

Okej =/ Nåväl, jag hoppas att jag får datorn under veckan. Det hade dock varit fruktansvärt mycket lättare om jag faktiskt hade kunnat se vart den är någonstans.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2006-12-04 16:36

Kan tipsa er som ska beställa att Dustin har Macbooks i lager.. var inne och tittade på det nu.. men vissa var det några dagars leveranstid på.

Men dom modeller som finns i lager skickas normalt till kund så man har dom inom någon dag bara.

Bara ett tips till er som inte vill vänta så länge

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-04 16:58

Jo visst det går bra att beställa från dustin men då har man dålig möjlighet att modifiera den, utöka minnet m.m.
Sen får man ju inte studentrabatt då heller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-04 18:42

En uppdatering nu.. Har fått ett nytt carrier nummer som ser ut ungefär såhär: "34xx7x68".. Står dock ingenting om vart den är, och numret fungerar inte på TNT's hemsida. Tänkte passa på att höra också, om man försöker kolla via Flextronics Logistics så ska man skriva in "first three letters of your company name".. Men om man är privatkund?

EDIT:
SÅDÄR! Äntligen. Testade med referensnumret från Apple, använde APP som company name på Flextronics och fick upp att den verkar ha skickats i alla fall, med UPS.

04DEC06 16:20 SCAN TO TRUCK TR = T59340 CAR = UPS TL = BES
03DEC06 01:23 PALLET CLOSED UPSE2999 Closed
02DEC06 18:22 Pick List Printed Delivery 80xxxx644 VRYX16
02DEC06 18:21 JOB CREATED

Och så äntligen lite från UPS:

Sändningsnummer: 1Z Wxx Fxx 68 45xx 6x8 8
Typ: Paket
Status: Debitering mottagen
Sänt till: LINKOPING, SE
Sända eller fakturerade den: 04/12/2006
Typ av servicealternativ: STANDARD
Vikt: 2,30 Kg
Flera paket: 2

Står dock ingenting alls om när den kommer fram eller dylikt. Vart kan man hitta sånt?

Senast redigerat 2006-12-04 18:52
  • Medlem
  • Motala
  • 2006-12-05 07:36
Ursprungligen av zAjben:

En uppdatering nu.. Har fått ett nytt carrier nummer som ser ut ungefär såhär: "34xx7x68".. Står dock ingenting om vart den är, och numret fungerar inte på TNT's hemsida. Tänkte passa på att höra också, om man försöker kolla via Flextronics Logistics så ska man skriva in "first three letters of your company name".. Men om man är privatkund?

EDIT:
SÅDÄR! Äntligen. Testade med referensnumret från Apple, använde APP som company name på Flextronics och fick upp att den verkar ha skickats i alla fall, ummer, går in på www.flextronics-logistics.com och väljer sedan "Track & Tramed UPS.

04DEC06 16:20 SCAN TO TRUCK TR = T59340 CAR = UPS TL = BES
03DEC06 01:23 PALLET CLOSED UPSE2999 Closed
02DEC06 18:22 Pick List Printed Delivery 80xxxx644 VRYX16
02DEC06 18:21 JOB CREATED

Och så äntligen lite från UPS:

Sändningsnummer: 1Z Wxx Fxx 68 45xx 6x8 8
Typ: Paket
Status: Debitering mottagen
Sänt till: LINKOPING, SE
Sända eller fakturerade den: 04/12/2006
Typ av servicealternativ: STANDARD
Vikt: 2,30 Kg
Flera paket: 2

Står dock ingenting alls om när den kommer fram eller dylikt. Vart kan man hitta sånt?

Jaså du bor i Linköping du med

Du tar Apples ordernce" eller, för att få upp UPS nummer, eller hur gör du?

Jag kan inte heller på något sätt söka via TNT.. Inga nummer fungerar.. Jag får inte upp något relevant på flextronics logistics heller
Hittar inga referensnummer för UPS heller.. Den skickades iväg den 1:a december enligt apple, men det kan ju faen inte ta 4-5 dagar för den att få ett kollinummer?! Jag vill se var datorn befinner sig.. NU!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-04 21:42

Vad jag förstått så har apple haft problem med att få fram tillräckligt många av vissa hårddiskar och det är därför vissa har fått vänta.

zAjben: Jag gick oxå in på flextronics hemsida å fick upp liknande de du fick, men hur gjorde du när du sökte på UPS? Vilket nummer använde du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-05 09:44

Testa på flextronics med dina nummer. skriv APP som customer reference och sen fyll i numret.

Sändningsnummer: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Typ: Paket
Status: På väg - I tid
Tidsbestämd leverans: 06/12/2006
Sänt till: LINKOPING, SE
Sända eller fakturerade den: 04/12/2006
Typ av servicealternativ: STANDARD
Vikt: 2,30 Kg
Flera paket: 2

Pakethändelser
Plats Datum Lokal tid Beskrivning
HERNE-BOERNIG,
DE 05/12/2006 1:53 EXPORT SCAN
EINDHOVEN, BEST,
NL 04/12/2006 20:17 EXPORT SCAN
NL 04/12/2006 0:33 BILLING INFORMATION RECEIVED

Hoppas verkligen den kommer imorgon onsdag, hur lång tid brukar det ta frårn tyskland till Sverige? Så långt är det ju inte.. Kan vara ledig på onsdag, så det hade varit perfekt

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-12-05 11:25
Ursprungligen av zAjben:

Testa på flextronics med dina nummer. skriv APP som customer reference och sen fyll i numret.

Sändningsnummer: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Typ: Paket
Status: På väg - I tid
Tidsbestämd leverans: 06/12/2006
Sänt till: LINKOPING, SE
Sända eller fakturerade den: 04/12/2006
Typ av servicealternativ: STANDARD
Vikt: 2,30 Kg
Flera paket: 2

Pakethändelser
Plats Datum Lokal tid Beskrivning
HERNE-BOERNIG,
DE 05/12/2006 1:53 EXPORT SCAN
EINDHOVEN, BEST,
NL 04/12/2006 20:17 EXPORT SCAN
NL 04/12/2006 0:33 BILLING INFORMATION RECEIVED

Hoppas verkligen den kommer imorgon onsdag, hur lång tid brukar det ta frårn tyskland till Sverige? Så långt är det ju inte.. Kan vara ledig på onsdag, så det hade varit perfekt

Hmm jag får inte upp nån sån info alls.. Min dator skickades som sagt den 1:a och datumet för leverans till mig är satt till den 14:e december på apples statussida..Så det kanske är därför..
När skickades din?

Ursprungligen av widde:

Hmm jag får inte upp nån sån info alls.. Min dator skickades som sagt den 1:a och datumet för leverans till mig är satt till den 14:e december på apples statussida..Så det kanske är därför..
När skickades din?

Hej,

Jag får inte heller upp någon info. På Apples hemsida står det att den är skickad 4:e december, beräknad leverans 13 december.
Kommer dock känna mig lugn i någon dag till, innan jag tassar runt på väggarna här
hemma av otålighet.

Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-05 10:06

"out for delivery" he hehehehe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-05 12:21

Den skickades den 25e.. Men det har varit fyra helgdagar däremellan också. Vet inte om det spelar någon roll.

Min skickades den 27 nov, ja har fortfarande inte fått den och jag vet inte var den är. Men de verkar vara något konstigt, för den första MB:n ja köpte skickades hela vägen med TNT. Men denna gången så stog de först Flex Postal xxxxxx (vad de nu hette) och nu står de på assigned carrier "KUEHNE & NAGEL" dessutom har den fått nytt Carrier Tracking Number sen igår :S

Precis nu så klicka ja på uppdatera å då har assigned carrier bytts ut från KUEHNE & NAGEL till, något förvisson mera känt, UPS och ett nytt Carrier Tracking Number har kommit oxå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-05 18:45

Min har också stått som KUEHNE & NAGEL, men det går att spåra via UPS nu.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-05 19:32

Idag beställde jag också en Macbook!
Det blev en mellanmodell med 2 GB minne. Ett Incase Neoprene och en mini-DVI till DVI följer också med.

Nu blir det en lång och otålig väntan, beräknad leverans är 19:e december.

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-12-05 21:34
Ursprungligen av Jonas Birgander:

Idag beställde jag också en Macbook!
Det blev en mellanmodell med 2 GB minne. Ett Incase Neoprene och en mini-DVI till DVI följer också med.

Nu blir det en lång och otålig väntan, beräknad leverans är 19:e december.

Precis som mig då, fast mitt val föll på ett Tucano Second skin.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-05 22:07

Ångrar lite att jag inte köpte en mini DVI till DVI kabel faktiskt, men pengarna räckte inte till riktigt. Någon som vet ifall man kan få tag på det från någon "vanlig" butik? T.ex. Siba/Elgiganten eller dylikt? Har tyvärr ingen Macbutik här i Linköping vad jag vet, och det känns onödigt att betala massa frakt.

Används den bara av Apple?

EDIT:
JONKOPING, SE 06/12/2006 7:19 OUT FOR DELIVERY
06/12/2006 7:18 IMPORT SCAN

Woho! Hoppas att den hinner kommer från Jönköping till Linköping nu under dagen, det är ju ändå en bit.

Senast redigerat 2006-12-06 08:07
Bevaka tråden