Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PhotoShop och spara via AFP

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-28 10:10

Någon som vill bita i detta.

OSXserver, som rullar som OD med klienter som loggar på både som vanliga nätverksanvändare och mobilanätverksanvändare.

1. Användare som är "vanliga" nätverksanvändare eller mobila kan EJ spara över sina dokument i PhotoShop, när volymer är monterade via AFP

2. 1. Användare som är lokala användare kan spara över sina dokument i PhotoShop, när volymer är monterade via AFP.

3. Användare som är "vanliga" nätverksanvändare, mobila eller lokala kan spara över sina dokument i PhotoShop, när volymer är monterade via SMB

När jag skriver spara över... menar jag alltså i applikation, dem vanliga spara. Alla andra applikationer funger bra. Detta gäller endast PhotoShopCS och CS2.

Lusläser man en massa gojja på Adobes hemsida så rekonderar de inte att spara via nätverk över huvudtaget... cool, how very 2006

Någon?

Vad gäller Adobes rekommendation är det att betrakta som en s.k. "disclaimer" för att friskriva sig från ansvar för taskigt fungerande nätverk. Adobes program funkar i övrigt som alla andra program, det är bara ett sätt att säga att läsning och skrivning till fil över nätverksprotokoll är mer felkänsligt än mot lokal disk.

Jag har tyvärr ingen lösning till afp-problemet, men det låter som om smb funkar för alla?

1
Bevaka tråden