Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage - vem bestämmer...???

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej någon som kan förklara hur jag får bort storebror fasonerna ur Entourage? Om jag får ett mail (text/html spelar ingen roll) så tar Entourage bort bilderna med texten "To protect your privacy":mad: Vad!? Det bestämmer jag väl om jag vill ha dem eller inte? Och lägga in alla i adressboken, de vette sjutton om jag vill, vilket leder till nästa fråga, Entourage lägger adresserna i adressboken för OS X och inte i Entourages egen - har jag missat något nu? Eller använder Entourage OS X's egen adressbok för att spara e-post adresser?
Tredje sista frågan om en person skickar två mail till mig inom loppet av två minuter så så klassas avsändaren som spammare - hur sjutton ändrar man detta? Jag har letat igenom inställningarna och även det engelska forumet om Entourage men hittar nada. Någon som är lite mera guru på detta som kan hjälpa till?

Entourage spärrar bilder i HTML-mail från andra än de avsändare du lagt till i dess adressbok. Det är av säkerhetsskäl och för att förhindrar spam (spammare använder infogade bilder eftersom det bekräftar att du tagit emot mailet)

Att Entourage skulle lägga adress någon annansstans än i sin egen adressbok har jag aldrig varit med om. Menar du möjligtvis att bifogade vCard-filer öppnas i Adressbok?

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Entourage spärrar bilder i HTML-mail från andra än de avsändare du lagt till i dess adressbok. Det är av säkerhetsskäl och för att förhindrar spam (spammare använder infogade bilder eftersom det bekräftar att du tagit emot mailet)

Att Entourage skulle lägga adress någon annansstans än i sin egen adressbok har jag aldrig varit med om. Menar du möjligtvis att bifogade vCard-filer öppnas i Adressbok?

Den första tesen är lite märkligt det måste vara något i html mailet som gör att vissa bilder laddas o vissa laddas inte.
Den andra delen, är att om jag väljer spara adress hamnar den i OS X's adressbok, vilket är frustrerande då jag använder min mobiltelefon och synkar med datorn och måste sitta o rensa bort adresser som finns där, jag vet det är märkligt. Jag hade inte dessa problem på Outlook.

Ursprungligen av MacNewBee:

Den första tesen är lite märkligt det måste vara något i html mailet som gör att vissa bilder laddas o vissa laddas inte.
Den andra delen, är att om jag väljer spara adress hamnar den i OS X's adressbok, vilket är frustrerande då jag använder min mobiltelefon och synkar med datorn och måste sitta o rensa bort adresser som finns där, jag vet det är märkligt. Jag hade inte dessa problem på Outlook.

Det finns en inställning i Entourage som bestämmer om Entourage adresser ska synkas med address-book. Inställningen hittar du i "Preferences -> Synk Services". I "Precerences -> Security" hittar du andra inställningar som kan vara av intresse?

Ursprungligen av MagnusB:

Det finns en inställning i Entourage som bestämmer om Entourage adresser ska synkas med address-book. Inställningen hittar du i "Preferences -> Synk Services". I "Precerences -> Security" hittar du andra inställningar som kan vara av intresse?

Tack, hittade den nu. Det var just det jag ville förhindra, min adressbok på OS X synkar jag med mobilen och då vill jag inte ha Entourage adressbok. Fixat. Det var ju nästan för enkelt för att vara sant Problemet löst med HTML mailen.

• Medlem
  • Bollebygd
  • 2006-12-21 10:56

Tappad adressbok

Hej
Har nu för andra gången en adressbok som bara försvunnit spårlöst från min Entourage.
Lyckligtvis säkerhetskopierad men det skapar massor med problem. VEM är det som raderar min adressbok????
Kan någon hjälpa mig?
Onatop

1
Bevaka tråden