Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic pro 7.2

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2006-12-12 09:50

Alltså måste man både köpa 7.0 och uppdateringen 7.2 för att kunna köra logic pro på en intel mac? Såg att man kan köpa express 7.2 direkt utan att behöva köpa till nåt, varför har de inte gjort nå sånt med pro?
Är de nå uppdateringar på gång kanske som man borde vänta på? borde ju komma någon ny version snart som är riktigt gjort för intelmacarna?!

• Oregistrerad
  • 2006-12-12 10:07

7.2 är ju versionen för intelmacar och vad man ser på Applestore om man kikar på Logic pro så är det 7.2 som levereras då man köper 7.0 paketet

• Medlem
  • Borås
  • 2006-12-12 10:12

de har du fan rätt i om man kollar riktigt noga i texten på vad som ingår he he, blev orolig där. dåligt om man skulle behöva köpa till extra..
bara att köpa då

• Medlem
  • Borås
  • 2006-12-14 09:22

ok slänger in en till viktig fråga om logic i samma tråd här:
Jag har lånat logic express då jag går i tankarna att löpa pro-versionen men vill testa lite först hur de fungerar.
nu försöker jag byta några takter mitt i låten, alltså byta signatur, t ex slänga in någon 3/4-takt här och där. att byta tempo hur man vill i låten är inga problem men i signaturbytes rutan går de inte att lägga in fler ändringar än för hela låten. har jag missat nåt eller är den funktionen låst i express?

• Oregistrerad
  • 2006-12-14 17:13

Det är väl bara att byta i Tempotrack? Kolla i manualerna om du är osäker inför ett köp

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300504

• Medlem
  • Borås
  • 2006-12-15 10:39

nja hittade de till slut under view listen, var absolut inte där jag trodde. hade ju räknat med att de skulle vara under options listen då man kan ändra tempo där. vem har sagt att allt ska vara logiskt ha ha..

Du gör sånt i Globaltrack. / Mikke

• Medlem
  • Borås
  • 2006-12-29 09:41

Har börjat leka lite med aux kanaler i express nu, de finns ju 2st i enviroment, vad jag förstår ska man kunna ha 8. hur gör man lättast fler? jag gör nu en ny audio under "new" och gör den sen till en aux-kanal. lite omständigt tycker jag, finns de lättare sätt?

Är det någon som känner till varför Logic har en tidsbegränsning till 70 min?

• Medlem
  • 2007-01-09 01:50
Ursprungligen av Jan-Åke N:

Är det någon som känner till varför Logic har en tidsbegränsning till 70 min?

Du kan i "Set audio recording path" (kommer inte ihåg vart det ligger i menyn, men snabbkomandot är bokstaven "a" på tangentbordet) sätta maxlängd på dina ljudfiler.

Annars tror jag inte Logic har någon tidsbegränsning, annat än tillgängligt hårddiskutrymme.
/P

Jo, det är det som är så besynnerligt... Tidigare versioner (jag har 7-an) av Logic har inte haft någon tidsbegränsning, men 7-an har det.

Det hjälper inte om man ändrar i "Set Audio Record Path". Skriver man in ett tal över 70, så är det kört, och det har inget med RAM eller ROM eller processor att göra.

I Reference Manual står: The maximum length of a Logic song is 8550 quarter notes, or about 2158 bars in 4/4 time. A song can therefore last a maximum of around 70 minutes at a tempo of 120 bpm.

At 95 bpm, the maximum length is over an hour and a half. If you need to increase this length, for film synchronization as an example, just halve the tempo.
You can achieve the same result by using 4/8 time instead of 4/4 time, and treating quarter notes as eighth notes. A 4/8 song at a tempo of 60 bpm (equivalent to 4/4 at a tempo of 120) has a maximum length of more than 4273 bars, or over 2 hours and 22 minutes."

Anvisningarna i det sista stycket fungerar dock icke. Hur man än manipulerar takt och tempo, och hur kraftfull dator man än har, så stannar inspelningen vid 70 min.
Jag har kollat det ett antal gånger, och rådfrågat en kollega, som berättade att han råkat ut för just detta vid inspelningen av en kyrkokonsert.

Och jag undrar varför man lagt in denna begränsning? Jag kan inte se någon rimlig orsak...

• Medlem
  • 2007-01-09 11:41

Det var ju helknasigt!

Jag antog att begränsningen inte fanns då jag spelat in konserter över 70 minuter i Logic 6. Däremot har jag aldrig gjort det med mitt nuvarande Logic pro 7.

Dåligt må jag säga!

1
Bevaka tråden