Tack för alla inlägg!
Hittade detta: http://members.cox.net/18james/anacron-tiger.html
i Linus Söderlings länktips. - Tack Linus!!!
Anacron fixar automatiskt alla periodiska skript (daily, weekly, monthly) i bakgrunden.
Man behöver inte bry sig längre efter en installation. Anacron kollar regelbundet om skripten är körda och om inte så körs dom som typ ett “cron“ skript i bakgrunden.
Man kan kolla när dessa skript kördes sist i: Verktygsprogram/Systemmeddelanden/System.log.
Man ser då vissa felmeddelanden som dessa:
cp: error processing extended attributes: Operation not permitted.
Eller: cron.weekly' terminated.
Jag epostade upphovsmannen om dessa och fick svaret nedan:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
MIN FRÅGA: I had som error messages, this:
Dec 16 14:38:17 eHome anacron[58]: Job `cron.weekly' started
Dec 16 14:45:50 eHome cp: error processing extended attributes: Operation not permitted
Dec 16 14:45:50 eHome anacron[58]: Job `cron.weekly' terminated
Dec 16 14:45:50 eHome anacron[58]: Job `cron.monthly' started
Dec 16 14:45:50 eHome cp: error processing extended attributes: Operation not permitted
Dec 16 14:45:50 eHome anacron[58]: Job `cron.monthly' terminated
SVAR: The messages indicating that a particular session of anacron "terminated" are normal, and just report that it has finished that task. The error messages reading "cp: error processing extended attributes: Operation not permitted" are not from anacron, but from the Apple periodic script. You can fix those messages by following the directions on the Anacron ReadMe in the installer, or by going to the Anacron web page where the ReadMe is reprinted.
Ronald Florence • ron.18james.com
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Jag har installerat detta och det fungera som det ska. Den körs automatiskt i bakgrunden när man startar datorn. Men man märker inget av det utom i ”System.log”
Anacron fungerar också på ”intelmacarna”.
DET VAR DENNA FUNKTION JAG VILLE HA!!! — TOPPEN!!!!! =