Vill hoppa in, sent i diskutionen..
Safari hade skitkasst javascript-stöd från början. Sedan blev det mycket bättre, dock ligger de fortfarande efter när det gäller en del mer esoteriska aspekter på javascript, exempelvis designMode() och en del DOM-relaterat scriptande. Dock är de snabbt på väg ikapp.
Jag vet inte hur man knappat fram "cross-frame" scriptet, men jag kan gissa.. och oavsett om jag gissar rätt är detta ljusår ifrån alla standarder och moderna ambitioner. (Jag skulle f ö kunna sätta en halv framtand (har en halva i plast jag kan offra) på att det inte funkar på alla webbläsare p g a bristande syntax eller dålig short-hand, det är nästan alltid något sånt. Vanligast är att man inte kallar på DOM-noder med rätt syntax och det är inte otypiskt att just Safari kan trilla dit då.
Cross-frame scripting är en mardröm på alla sätt och några till, och ett helvete att sedan ersätta med "normal" server side scripting.
CSS har sedan länge programmatiskt mycket enklare fullgott stöd för motsvarande funktionalitet, med korrekt semantiskt sammanhang - vilket bl a innebär att sökmotorer, robotar och enklare webläsare kommer åt innehållet ordentligt.
Jag tycker själv att väger man in alla olika standarder (och hacks) som används vid webbpublicering så är Safari en av de bättre webbläsarna. När det gäller stöd för avancerade bild- och mediafunktioner samt för CSS är Safari för närvarande den erkänt bästa webbläsaren.
För mig som programmerar mycket webbadmins och sånt är dock Safari lite av en problemläsare, dels som sagt p g a vissa brister i javascript, dels p g a en ovilja att tillåta styling av många formulär-elemet-attribut.
Slutligen en kommentar till w3c:s valideringar:
Poängen här är ju inte att tala om huruvida hemsidan funkar eller inte, poängen är att tala om huruvida du lyckas stödja deras standarder. Detta är inte en fråga om känslighet eller ungefärliga bedömningar, antingen stödjer din webbsida standarden ifråga eller inte.
Tycker inte att det finns så mycket att tycka om just den biten.. Dock kan man ju om man vill blanda sig i arbetet kring framtagandet av nya standarder om man är intresserad.