Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad använder du för ljudinterface?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-22 00:16

Yes! Nu har jag testat. Funkar som en dröm detta lilla interface. Inte att jämföras med stora rävar förstås, men ändå - ljudet är kanon, brusfritt och så vidare. Prestandan är kanon - utan att pressa ned buffern nämnvärt (nu är den satt till 288 ms) får jag 9 ms latency, vilket duger även för mig som ibland lyckas spela riktigt snabbt (om man sedan träffar tangenterna rätt är en annan fråga). One minor quirk: Hörlursutgången är inte så bra på att driva mina DT770:or, jag vill kunna spela riktigt högt i dem ibland. Nu blir det lite mesig volym. Lösningen får bli att köppla via stärkare + låta den driva lurarna. All in all, hittills: kanon - kunde inte blivit mer nöjd & lycklig & euforisk & allt det där.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-24 12:50

RME Multiface köpte jag till slut efter mycket vånda i våras. Det fungerar precis som det ska och låter bra.

Latencyn beror lite på program. Peak vill ha runt 12 ms för att inte knastra medans Max/MSP klarar av 1.5 ms.

En liten varning angående midi på det kortet är att det fungerar dåligt på PB modellerna 667 MHz och nyare - man får en del klickljud. Nu har jag som tur är den äldre 500 MHz så det är inget bekymmer...

Det är ju inte ofta det är bra med en äldre dator.

Hursomhelst så är jag väldigt nöjd med det och kan rekommendera det.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-26 21:06

Och nu har dagen kommit då jag redan önskar mig nya drivrutiner till Eddie Roll... :rolleyes: Jaja...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 04:10

hdsp 9632 till min P4:a currently, men funderar på att byta till ibook g4 med Mbox eller M-audio firewire 410... lutar nog åt mbox dock (mmm... protools)

/O

Bevaka tråden