Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor kring datorbygge

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har nu byggt ihop abaket och testat en del. Vad kan man saga? Det tuffar pa som satan! Nan som vet nat testprogram sa att man kan ge lite mer rattvisande info? Inledningsvis kan jag ju saga att jag korde 8st EVB3 med ca 40 toner pa varje instrument innan datorn sa NEJ! Ratt mycket for ett sa kravande instrument

Sen har jag en fraga.
Nar jag maxar datorn ar processorn 55 grader. Ar det for mycket eller ar det lugnt? Utan belastning ligger den pa runt 45 grader.
Sen star det att system tempen ar 50 grader nar jag maxar. Detta later osannolikt och vid ovetnskapligt test genom att kann med handen in i ladan sa kan jag konstatera att det inte ar mer an 30 grader dar inne. Sitter temp mataren pa north bridge eller nat och talar om hur varm den ar?

Ha de!
/Rob (i avsaknad av svenska tecken)

55 grader ska nog vara lugnt...

Uppgraderade själv min dator härom veckan och märkte till min glädje att allt SX-strul verkar vara borta! Tight midi, inga audio dropouts. Misstänker att jag kan tacka grafikkortsbyte för det...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-07 11:50

55 grader ligger min CPU-temp på som max, fast min CPU är den beryktade AMD Athlon Thunderbird. (som är ökänd för att bli svettig)

Annars är normaltempen kring 50 grader. Innan jag uppgraderade BIOS:en var 35-40 mer normalt, men då hade jag också mycket problem med audio-dropouts osv, så någon skillnad är det.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2003-03-07 12:15

Öppnade precis lite pappersreklam från Fujitsu/Siemens där de presenterar nya färdigbyggda tysta datorer. Finns i fyra olika varianter och ska säljas till "normalpris" trots att de byggts med tysta element typ större långsammare flätar, Silent Drives, ny hårdvara för övervakning och temperaturstyrning så att inte fläktar behöver arbeta mer än nödvändigt, airtunnel etc.

Vet inte vad de kostar etc och hur lämpade de är för musikbruk men för folk som inte orkar leta olika delar, läs mig, så kanske det är ett alternativ.

D.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-07 12:33

Tror jag absolut. Tystnad gör att man kan göra avkall på vissa (eventuella) prestandavinster dessutom, tycker jag. Laptop´en jag kör valde jag delvis för att den är tyst. Alternativet för mig som Mac-nisse hade varit en stationär G4, och de är inte ljudlösa. G4 Cube var det, men den floppade och lades ner. Tyvärr.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-07 15:08

Ska man köpa färdigbyggd rätt tyst standardpc så kan man med glädje köpa Networks maskiner. Dessa är även ihopsatta här i sverige

. Sen kan man köpa något silentkit till dem för 2000:- så är de under 19 db eller något sådant

Bevaka tråden