Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MIDI-klaviatur

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2003-07-15 21:38

Nja. Lyx vet jag inte. Om man plågar en USB 1.1 bus maximalt och bara har en enhet då får man en minsta delay på 1 ms. (Vanlig midi ger ca 2 ms) Det som är trist är
annat som ska vara på bussen. Har du 1.1 klienter på samma bus så får du en audio latency på 1ms bara för
att du hänger på en 1.1 enhet. Det hela beror på att en usb bus ska pollas av en master och specen säger 1khz
för 1.1 vilket är på tok för lite för audio. (Förutom att det är
feldesignat att använda pollande bussar) Usb 2.0 har samma designfel men man fläskar på lite mer så det inte blir lika störande.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-02 21:33

Nu har jag äntligen köpt klavituren!

Orkade dock inte gå till JAM så det blev på Musikpunkten (Tror jag det heter) i Tokholm.

grattis! inte bara till klavet.. utan till att du även lyckades hittade en av de få musikaffärer som verkligen ingen rekommenderade (av ganska god anledning)

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2003-08-03 12:13

Vad är det för fel på Musikpunkten?

räcker väldigt dåligt sortiment som orsak ifall man inte ska ha ett keyboard med autokomp? Dom har tidigare dessutom varit väldigt duktiga på att lyfta sina behringermixrar och sunkiga noname-kablar till skyarna.. tyvärr så kan jag inte rekommendera dom

  • Oregistrerad
  • 2003-08-03 14:58

Dåligt sortiment kan jag hålla med om.. Dem hade inte särskilt mycket där.

Men vad spelar det för roll var jag köpte den, det är ju inte affären som tillverkat klavvet

det spelar ingen roll alls.. såvida dom inte var dyrare

  • Oregistrerad
  • 2003-08-03 20:15

1995:- kostade den. Vet inte vad JAM tar för den. Musikbörsen tar lika mkt iaf..

Bevaka tråden