Hmmm, jag tror att jag ändå ska kolla in VF-11:an mer, var inne och lyssnade på demo mp3´an på Mam´s flashiga hemsida, inte så imponerande demo iofs men jag gillar att den har ingångar till både carrier, modulator och unvoiced-signal. Låter lite som The Robots (1978)-vocodern fast lite muffligare. Förhoppningsvis kan man fixa det ändå.
Som tillägg kan jag säga att VF-11:an är den enda hårdvaruvocodern som är min prisklass, om det fortfarande ska kännas som ett kul köp. MAM är överhuvudtaget rätt balla på det sättet, de har verkligen sin egen lilla nisch på marknaden. Rätt så balla grejer till rätt så lite pengar, och andrahands-marknaden gör dem ju ännu billigare.
Jag har lyssnat igen (tysken som snackar på mp3:orna låter så jäkla kul) och tänkt, tror att VF11:an är precis vad jag vill ha. Man kan laborera med burken och jag tror jag kommer få ett resultat jag blir nöjd med. Ska bara få tag på en också.
Tack för hjälpen!
Förresten, så såg jag en annan trevlig burk på MAM-sidan, ADX-1, en analog trummaskin med 5 ljudmoduler. Lyssnar på mp3:an just nu, verkar faktiskt vara en kul burk att lattja med.