Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

303-kopia

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-01-27 22:14

Har jag blivit med. Hämtas på posten imorgon. Den har inte ens en trea i namnet, men väl tre likadana siffror. Ni som har tjuvkikat på Electromancer-forumet kanske kan hålla er, så får vi se om någon gissar rätt?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-01-27 22:18

Det är lungt!

Hoppas det smakar!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-27 22:22

Jag har tjuvkikat, men jag hajade inte vad som var nytt. Ska inte titta igen, ska bli intressant att höra dina "findings".

  • Medlem
  • 2003-01-27 22:24

Jag har faktiskt testat just den här maskinen, hemma hos mig. Förra ägaren var här för över ett år sedan och jammade lite. Synnerligen trevlig burk, och ett 42 dB/oktav-filter går inte av för hackor!

jag börjar genast tänka på future retro 777 när jag läser det där... om det är en sån så vill jag se en ordentlig review om den här sen

tre likadana siffror skrev han i första posten såg ja nu när jag skickat det.. då det vart för enkelt helt plötsligt
(eller har jag fel? )

  • Medlem
  • 2003-01-28 08:35

Jajemen, Voldemor^H^H^H^H^Hantiz vinner dagens acidknorr! Samt en kaka, om han ramlar förbi Göteborg.

Hämtar ut den ikväll. http://www.future-retro.com/products_777_users.html har massor av kommentarer om den. Läs den längst ner, från killen jag köper den av. Niklas Winde (han skall köpa fetemodular istället, från http://www.synthesizers.com blir det).

ojoj.. den kommer nog passa in finemang därborta
Grattis grabben!

  • Medlem
  • 2003-01-30 12:56

Sådärja, nu har jag lekt runt med 777:an några dagar, och här är mina första intryck:

1. Den låter inte som en TB-303, något fattas i ljudet, vet inte vad riktigt.
2. Helt ok som TB-303-kopia dock, så länge man inte vill ha det exakta ljudet
3. Ljudmässigt sett så påminner den om Mono/Poly
4. Perfekt för trance! Långt nere i det sinnesutvidgande träsket! Mycket imponerad av ljuden man kan få fram genom alla modulationsmöjligheter hit och dit.
5. Underbar sequencer!
6. Roligt. Riktigt jävla rolig!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-30 13:03

Den verkar läcker! Ihop med din machinedrum kan det ju bara vara hur fräckt som helst att ha den här. Det börjar dags att fota av prylarna, Janne, å visa hur du har ställt upp allt! Ser framför mig en schysst atmosfär med Juno 2´an som "masterklaviatur", FR-777 och Machinedrum placerade framför den - bredvid varandra, och sedan en våning med ProOne och en synt till... och en våning till...

  • Medlem
  • 2003-01-30 18:11

Mmm... vacker burk! Den är större än man tror faktiskt, men väger rätt lätt. De borde ha stoppat in lite stål i den, på samma sätt som de gjord huvudlådan till Machinedrum av stål för att få en skön tyngd i den. Viktiga saker när det gäller synthdesign!

Uppställning hemma. Hmm. Fortfarande inga digitalkameror i sikte. Får väl beskriva lite istället, och hoppas på att ni har fantasi nog.

Rubbet finns i vardagsrummet nuförtiden. En vägg är allokerad till det hela.

I mitten: Mixerbordet (Soundcraft Spirit Live, 24-kanalare), samt under det finns 12 HE med effekter.

Till vänster: Ett trippelstativ.
* Längst upp: Eps 16+
* Mitten: Juno-2
* Längst ner: Mono/poly, Sidstation samt en TB-303 (allt på ett hyllplan för att få plats)

Till höger: Ett trippelstativ.
* Längst upp: Pro-One
* Mitten: TR-909, TR-808, MC-202 (hyllplan här med för att få plats)
* Längst ner: Machinedrum, FS1r (Machinedrum står ovanpå), TR-606, TB-303 samt tre halvrackseffekter från Boss
* Krysset under nedersta planet: SH-09 (styrs mest från en 303:a ändå)

I hallen: En dammig 1080 står på högkant i väntan på att jag skall bestämma mig vad jag skall göra med den. Förmodligen har jag kvar den, kan säkert vara bra att ha.

Hemma hos Slagge: DX7

777:an har inte hittat sin plats än, men jag gissar att den kommer hamna på den högra trippelstativet.

Kabelsamlingen hänger över en dörr, förutom de som är inkopplade mellan mixern och ljudmanicker.

Pust pes!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-01-30 23:15

Anvundsjuk...jag...

nåt är nog seriöst fel om man är syntmongo som oss och inte är avis

  • Medlem
  • International user
  • 2003-02-02 09:12

jgb : Snacka om trevliga syntar i din studio, det enda jag skulle sakna där är något att göra sköna pads med. Eller näe förresten, du har ju en Juno-2:a... näe, men då fanns det inget jag saknade.

Lägg gärna ut ljudexempel på 777:an, både när du får den att låta 303:a (som mest) och när den låter 777:a.

  • Medlem
  • 2003-02-02 09:39

Pads? Hmm... det vet jag knappt vad det är för något faktiskt.

Var länge sedan jag använde något sådant. Kanske dags igen? Om jag nu känner för det så kan jag nog fixa pads från dessa sötnosar (trots att jag undviker midi så gott det går):
* Juno-2
* JV-1080
* FS1r
* DX7
* Mono/Poly (japp, den kan ju spela fyra toner samtidigt!)

Vill man mjuka till någon av digitalerna så kör man den genom sin Mutronics Mutator (verkar som om websiten är nere nu, kolla här Mutator-sökning )

Det jag känner själv att jag saknar är något mer avancerat, gärna en modular.

Tänkte fixa lite exempel på 777:an någon dag när jag kopplar upp för inspelning.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-02-02 09:58

Trevligt. Det ser jag fram emot.

Förresten, det går faktiskt att fixa fina pads från DX7:an oxå. Jag har själv gjort en riktig skön pad-patch på den. Helst ska man värma upp ljudet med lite chorus, då blir det väldigt användbart.

Fast nog är det lättare att fixa det med JVn eller Junon.

Åååh man är inte ensam med att ha en Mono/Poly! Kult!

Se min hääär

/Z

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-02-21 19:06

Kul då finns det 2 M/P i E-tuna : ballt!

Edit : min Korg Mina prylz..

  • Medlem
  • International user
  • 2003-02-21 20:17

Tjenare ZAP !!

Simmonsen håller på att återupplivas !!

Sakta men säkert.....piouw piouw.

Laser Lasse

Det var jag som hade 777an innan jag sålde den till Janne. Jag importerade den direkt från staterna. Mycket trevlig maskin och jag har haft stor nytta och glädje av den. Men nu är det dags att ta klivet vidare och lägga om stilen, jag har sedan länge bannlyst dator i min studio, senare åkte interface som inte är en ratt per funktion, sedan även minnen och midi och det senaste är att använda 1 signal per kabel

Om ni är sugna på att höra hur jag använde min 777a finns ljudexempel på http://www.kikapu.com/label/releases/kpu020.htm
"Sea Breeze" är väl den som innehåller tydligast 777a...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-08 18:28

Trevligt! Tankar hem. För formens skull placerar vi alla kommentarer om varandras musik under rubriken "om din musik", så jag ska lägga mina kommentarer där. Råder även er andra till det om ni avser att lyssna på 777´an! Med mera! Och det gör ni väl!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-08 18:46

PS. Känner vi dig som "Gordon Stryph" från andra forum, eller är det ett sammanträffande? Hursomhaver - välkommen hit!

Stämmer, Gordon Stryph är ett gammalt alias jag kört med ett tag. Men eftersom jag lägger om stilen med min nya studio kommer jag också byta alias. Mer om det senare!

och tack för välkomnandet!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-08 20:19

Ok!

Kolla recensionen...

Har gjort det kolla svaret!

1
Bevaka tråden