- PF
- Medlem ●
- Uppsala
- 2002-12-12 01:27
Bang. You know you want one. Så har man gått och tänkt nu, ja, nästan ända sedan den där MM-recensionen.
Och sedan Erasure avslöjade att jodå, den stod för de spännande klangerna på Circus. Och sedan govännen Simon Danielsson berättade ivrigt om den redan sommaren i (Keyboard) City, 1990. Simon har haft sina kvar under årens lopp, men nu ska han sälja sin rack. Fast en klav ska han ha kvar. Jodå.
Och då kände jag, att jag skulle vilja spränga julvallen. Har inte fått en enda spänn i A-kassa trots att de är skyldiga mig pengar. Och sparkontot börjar se riktigt, riktigt oroligt ut. Inga svar får man på sina jobbsökarannonser. Som jag berättade tidigare, det är alltid samma sak kring de här månaderna. En förbannelse vilar över PF´s ekonomi. Djup, ihärdig julfattigdom.
Men dessutom sprängde jag julvallen. Och jag vet inte ens om det är bra eller dåligt, men sprängd kommer den åtminstone snart att vara.
Jag tog mig ju som bekant till eBay för att lära känna den eBayerska Republiken. Givetvis började man söka som besatt, utan mål och helt på måfå. Det tog inte lång tid förrän jag hade den i siktet. Och det tog inte lång tid förrän den, ja, prylen, hade mig i siktet. Vi tog kål på varann, ja, vi tog kål på varann. Det blir låten jag skriver snart. Men ändå, men ändå.
Jag drabbades av speldjävulen.
Där stod den, prylen. Och priset var osannolikt. Tiden tills auktionens slut var osannolik. Sedan hände något jag inte kan förklara. Så fort ett mail damp ned, sägandes "Überboten!" så surfade jag tillbaka och lade ett nytt bud. Precis som i någon klassisk roulettefilm. Jag höjde mina bud, trots att jag inte hade täckning.
Kommer PF bli bankrutt? Ja, det kommer han. Men han garvar, hela vägen till bankens utgång. "Vi vill inte ha dig som kund här mer!". Skjut mig bara. Just shoot.
För jag har faktiskt köpt en Prophet VS!
Nu ska den bara hit också, och frakt å gud vet vad. Men har man den här... this ADDICTION... detta behovet av att ständigt fokusera på sin hobby; ja, sitt liv, musiken, syntarna... då är det så här.
Och här hemma står grejer jag behöver få sålda, men så är det. Förbannelsen ser till att de kommer stå osålda här tills mars-april-maj sådär, då det börjar lätta lite.
Men jag ska snart få hem en VS. Hoppas det betyder nå´t bra!
Hur dyrt blev kalaset? Ptja, det återstår att se. Men om jag säljer den vidare, DÅ blir det dyrt. Och det handlar inte om att man vill lura någon. Det handlar om att väldigt få andra vågar ta risken att plocka in sån´a här dyrgripar i landet. Så tillgången är fortsatt låg.
Samtidigt som många andra snubbar fortfarande tänker så där som jag gjort nu. "You know you want one".
Prophet VS. Vad säger man. Ett mästerverk.