Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny kompis

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Måste nog hålla med pf här. Stod inte ut många veckor på SAS. Studentikos klubb för inbördes beundran. Kul för dom som gillar stilen, själv har jag knappt gått gymnasiet (komvux), och får allergiska besvär av akademikerhumor...

To each his own...

• Medlem
  • International user
  • 2003-04-09 21:45

Äsch, var sak har sin plats. Alla har saker att lära av varandra.

encore:
Jag reagerade på det själv. Jobbade direkt med audio hela tiden vilket jag aldrig gjort innan, men jag behövde liksom aldrig tänka på brusnivån för JP-8:an är uppenbarligen tyst, och både mixer och ljudkort är av så pass bra kvalitet att de inte lägger till något. Känns skönt att man kan jobba quick-and-dirty med bibehållen ljudkvalitet.

• Medlem
  • International user
  • 2003-04-10 17:14

amino : mmmmm.. jag håller med. Samtidigt känns det lite ironiskt att de syntarna som brusar mest hemma hos mig är de digitala, DX7:an o DX100:an är inte världens mest tysta syntar precis, och inte D-10 heller.

• Medlem
  • International user
  • 2003-05-04 21:23

amino : Kom bara att tänka på en sak. Hur många utgångar har Jupitern? Eftersom den inte har något chorus tänkte jag först 1 utgång (mono), men den har väl nån form av bitimbralitet va? 2 utgångar?

// encore - frågvis...

• Medlem
  • International user
  • 2003-05-05 10:04

Fråga på bara, jag är full av svar.

Den har en utgång för Upper och en för Lower. Eller rättare sagt två var, för den har både vanliga teleutgångar och balanserade XLR-utgångar. Jag saknar dock lite kabel för att kunna löda ihop balanserade kablar till den. Det står på inköpslistan.

GAH! Kör den XLR?! Grymt. Nu blev jag ännu mer sugen! Tyvärr så fungerar inte din länk till mp3an =( Vill gärna höra den.

• Medlem
  • International user
  • 2003-05-05 12:47

Jodå, XLR så det förslår. Om man är ju dum om man inte använder det.

Hmm...glömde tydligen nämna mixutgången. Många utgångar för att vara gammal analogsynth.

Servern som låten Jupiter låg på kommer att vara nere ett tag, vilket även innebär att min ikon är borta. Men Jupiter och kommande låtar kan du hämta på IUMA.

Jag behöver förresten lite XLR-honor också. Ingen som ville byta mot XLR-hanar?

Uah! Kändes som jag badade i Bearnaisesauce när jag lyssnade på låten. Så fett, så krämigt! Gillade speciellt leadsen, padsen och basen.

• Medlem
  • International user
  • 2003-05-05 15:33

amino : Schysst med antalet kontakter på Juppen får jag säga! Och en mysig bild i övrigt. Sitta i gröngräset och spela syntleads på analogsynt, det låter kul!

// encore - har balanserade utgångar på A/D:n..

Jupitern är byggd för studiomusiker (privatpersoner hade knappast råd att köpa den när den kom) så självklart har den balanserade utgångar! Jag undrar om det finns någon mer synt som har det? Har aldrig tittat bakom en fairlight... Fantastiskt ljud i den! Jag är riktigt avundsjuk...

Nya Clavia har det, så jag - svinfett!

Och jag råkar veta att nya Brandtsonic-synthen också har det

min lilla cs40 har det också

Bevaka tråden