Jag tycker bara synd om dessa stackars människor som nyss gett sig in i datoranvändandet, eller har hållit på ett tag, och blir påsmockade massa snuskiga pc program med anledningen "DE E SÅ ENKELT". Tillex. Magix musicmaker eller vad det heter. Bara namnet får man ju utslag av.
Många personer har bett mig om hjälp när dom använt liknande magix musikmaker program. Jag försöker hjälpa men jag orkar inte för jag blir hyperstressad och mår dåligt och förstår ingenting. Visst går det att använda programmen men dom e sega, ologiska, fula, tråkiga och värst av allt får programmen användarna in i ett visst spår av hur datorer fungerar och får lära sig praktiskt taget allting på nytt när dom ska använda nästa program.
Andelen folk som använder magix och liknande program till pc e ju oerhört lätträknat men dom finns ändå och jag nästan gråter för dom. Alla onödiga timmar slit för ingenting. Varför nya användare får tag i dessa program vet jag inte men väldigt många av dom lyckas.
Jag har själv använt en pc från 1996 till 2002. Det har ärligt talat fött mer hat än kärlek för mig.
Det tog mig en vecka att få iordning ett creative sound blaster ljudkort med midi in/ut. Sedan ytterligare en vecka att få iordning på midi`n. Sedan ytterligare en vecka till för att få göra om allting igen. Så har det gått fram och tillbaka med allt som haft med pc`n att göra i 6 år.
Anledningen till detta ligger säkert i att jag som oftast haft "ihopplockade" pc burkar, men även dom som andra företag plockat ihop har fungerat som skridskor på asfalt.
Detta är kort mina erfarenheter av pc burkar. Har även haft grymt kul med dom när det väl fungerat, de får jag lov att säga, men om jag ser tillbaka på det så har det absolut inte varit värt det.
Datorer kan faktikst vara kul och man kan göra mycket kul med dom. Jag känner många pc användare och några av dom är väldigt lyckliga med sina burkar och det hoppas jag att dom kommer vara i fortsättningen och jag hoppas att longhorn kommer att funka bra och att nya användare i fortsättningen inte ska få tag på fultjack.
Ta nu inte detta som en spark i skrevet, de tjänar ingenting till att bråka i dessa tider.
Have fun everyone!!
Tillägg. Jag har använt en ibook sedan senare hälften av 2002 och nu senast en g5`a. Jag har ALDRIG stött på problem med dom. Älskar dom som om dom vore mina egna barn.
Anledningen till att jag skrev detta är att om win 2000/xp hade haft lika bra gratis prog medföljande systemet, som osx, hade nya användare aldrig behövt använda något annat.