Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

emagic, EVP 88 (noterna hänger ju kvar)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-29 17:04

men vad tusan. Jag kör ju ljudkort (hammerfall) med asio och har ett emagic AMT8 midi-interdface...

Någon som har samma problem och eller tips på hur man löser det!?

saxxat från emagic tech support web:

---

Product: Platinum, Gold, Silver, MicroLogic-AV, UNITOR8
Version: 4.x

Description:
If an Audio Instrument is played with MacAV via a MIDI interface connected to a modem or printer port on Mac OS 9.x, notes may hang.

Explanation:
This is caused by differing priorities of the Mac OS. If MacAV is stressed, the modem and printer port have to wait. As these ports do not have buffers, some data (like note-off) might get lost.

Suggestion:
Emagic recommends Mac OS 8.x for the use of MIDI interfaces connected to a modem or printer port.

If this Mac OS can not be used (e.g. because of Logic 5) please use a USB MIDI Interface, or use audio hardware that comes with ASIO, EASI or other supported drivers besides MacAV.

---

• Oregistrerad
  • 2003-05-30 14:51

Jag har samma problem på PC o DSP Factory.

Håkan

• Oregistrerad
  • 2003-06-16 20:42

Jag kör precis samma setup som dig (ljudkort, logic, midi-interface). Har aldrig haft det här problemet

Iofs kopplar jag min AMT8 till modemporten (stealthporten för att vara exakt), vet inte hur du gör. Men det e väl bara att prova med både USB och Paralellt och se vilket som funkar bäst? Men det kanske du redan har gjort?

inte heller råkat ut för det.. kör unitor8 med logic 4.. stealthport

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-16 21:43

logic 4.7 alltså,

midi interfacet borde inte ha något met problemet att göra. kör man inspelad midi-data så är det samma problem å denna går ju internt till evp´n i logic.

i övrigt rätt impad av soundet. funderar dock på alternativ nu...

ni med samma setup. några andra inställningar gjorda!?

nja.. kör på oms istället för emagics egna jox.. annars vet jag faktiskt inte.. varit inne å pillat på alla menyer jag kan hitta

Jag är inte direkt nån höjdare på mac..

1
Bevaka tråden