Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MOTU828 MKII vs DIGI002 RACK ?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-11-08 14:53

Jag var inne på Estrad idag, å skulle hämta DIGI002 Rack som var beställd från Digidesign ( för utbyte mot DIGI001 , fick vänta 10 dgr för detta) gissa vad som hände !!
Jag trodde hela tiden att jag skulle få 8600:- för DIGI 001'an men.. så var inte fallet, utan JAG skulle betala 8600:- istället ( jag trodde att det som jag behövde betala var 4300:- eftersom 002'an kostar 13000:-) och jag hade bara 4300:- i fickan när jag var på väg till Estrad.

De påstår nu att de måste skicka tillbaka den till digidesign och att jag ska kontakta de på måndag, och då är det möjligt att jag blir tvungen att betala fraktkostnaden.
Vad tycker ni att jag ska göra ?

Liiiite Ledsen..

  • Oregistrerad
  • 2003-11-08 15:39

Synd att jag inte läste denna tråd mer noggrant tidigare. Jag hade kunnat stoppa dig och tala om att inbytesprogrammet kanske inte var så fördelaktigt som du trodde. Jag trodde också först att detta "erbjudande" skulle vara bättre. I stället ger de en hel del mindre än vad "marknadspriset" på begagnade DIGI-001 är. Jag sålde t ex mitt för 7000:- och var i färd att köpa ett DIGI002r istället men fick då reda på att de inte var kompatibla med G5orna ännu.

Detta var ca två månader sedan och jag har fortfarande inget ljudkort så jag kan koppla in mina synthar.

Snart, enligt DD ska dock G5orna och Panther fungera med PT LE och då blir det till slut köp, kanske....

  • Oregistrerad
  • 2003-11-08 15:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hellgren
Synd att jag inte läste denna tråd mer noggrant tidigare. Jag hade kunnat stoppa dig och tala om att inbytesprogrammet kanske inte var så fördelaktigt som du trodde. Jag trodde också först att detta "erbjudande" skulle vara bättre. I stället ger de en hel del mindre än vad "marknadspriset" på begagnade DIGI-001 är. Jag sålde t ex mitt för 7000:- och var i färd att köpa ett DIGI002r istället men fick då reda på att de inte var kompatibla med G5orna ännu.

Detta var ca två månader sedan och jag har fortfarande inget ljudkort så jag kan koppla in mina synthar.

Snart, enligt DD ska dock G5orna och Panther fungera med PT LE och då blir det till slut köp, kanske....

Förstår vad du menar..
Enligt Digidesign så drivrutinerna ska bli tillgängliga fom. nästa vecka.
Ska du satsa på 002'an ändå eller har du funderingar kring MOTU 828 MKII ?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-15 14:50

Det blev MOTU 828 MK2

Jättetacksam för all hjälp jag fick.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-15 15:37

Wow, grattis - ett superfeint interface.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-15 20:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Wow, grattis - ett superfeint interface.

Tack tack vi får se hur bra jag tycker om den, jag kommer att berätta hur bra den är efter att ha kört lite.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-15 23:03

Vad fick du ge för den?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-16 09:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av lait
Vad fick du ge för den?

11000:- på EstradMusik.

Bevaka tråden