Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Men, vad ska JAG köpa då?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

saw:
”Nu fick jag rent av lust att damma av vår gamla 309:a och lyssna igen. Den kanske inte är så kass som jag minns den...”

Hm, du skulle kanske kväva den lusten för ditt eget välbefinnandes skull.

Yes, jag har fått mina maskiner och kan konstatera att 309:an har lite sämre samplingar än rm1x, tyvärr. Särskilt på trumsidan. Vissa av basljuden fungerar schysst och jag tycker, till skillnad från somliga, att filtret låter ganska bra.. eller får de mest filtervänliga ljuden att låta bra i alla fall.. fast jag kan förstås inte behålla den på så smala grunder.

Vad det gäller mr. Polymorph känns däremot allting skitbra efter någon timmes famlande. Ljudbilden blir lätt ganska kall men det känns okej, särskilt som AN-200:an kan väga upp när det väl gäller. Jag har lyckats vrida bort mig själv helt mer än en gång och inte ens hittat hur man aktiverar effektenheten ännu så det här kan nog ta ett tag.. ska hålla er uppdaterade.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-23 09:42

Det är synd att analogsynthen fått ett ryckte att vara instabila. Visst det finns vissa märken man ska undvika men annars funkar dom klockrent. Många tror att analogsynthar stämmer ur sig titt som tätt. Min Mini funkar jätte bra, om jag låter den värma upp i en halvtimme så brukar jag inte behöva stämma den mer an en gång i veckan beroende på väder.

Vill man ha en en stabil analogsynth kan man ju köpa en Juno106...

Köp en Roland SH101, otroligt liten synth med mängder av bra ljud och bra tryck i basen.

MVH
Demokid

Bevaka tråden