Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hey kan ni hjälpa mig?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-13 22:43

En 1080 eller XP30/50/80 med Keyboards Of The 60s & 70s-kortet och du är hemma.

• Medlem
  • 2005-03-13 23:50

Aha? Grymme, då ska jag bara googla lite och dechiffrera de där sifferkombinationerna så jag fattar vad det är för någonting...

• Medlem
  • 2005-03-14 00:00

jv-1080 modulen verkar intressant, hittade på vendolin för 2000 och på eBay för $192... behöver man köpa till kort för att ha någon glädje av den? Hur mycket är rimligt att ge för t ex Keyboards Of The 60s & 70s som du nämnde?

Kolla in proteus2000 också. Imho så är den bättre på i stort sett alla tänkbara vis.. dessutom så brukar de t.om. vara billigare än jv1080.

Jag vill instämma; Proteus 2000 är nog att rekommendera före t.ex. en Kawai K4 i dagens läge; den kommer med väldigt många "moderna" ljud out-of-the-box, har högst användbara effekter, är ungefär lika lättjobbad som en K4 och har betydligt fler röster. Förmodligen en perfekt första synt; den kan lite av varje men är absolut inte bara en leksak. Samma sak gäller säkert JV1080.

Kawai K4 gör det den gör bra, men den är ganska bizarr och passar inte alla, precis som många andra äldre syntar med 'personlighet'. Ytterligare en nackdel är att du, iaf om du köper rackmodulen, troligen behöver en extern effektbox för att få ett sound som du gillar.

Ett problem med allround-modulerna som JV-, XP- och Proteus-serierna m.fl, är att de nog kan vara ganska komplicerade att begripa sig på för en synt-nybörjare. Då är snarare en synt med en-ratt-per-funktion att rekommendera för att lära sig. Här tycker jag personligen att Rolands JP-80x0 är flaggskeppen på senare (?) år, men det finns många alternativ.

Kan du ratta syntarna i Reason eller motsvarande bör dock inte Proteus2000 vara något större problem.

Bevaka tråden