Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste Gitarrinköpet part 1

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-18 20:04

intressant. satt det alltså texas special-mikar på som original?

om du knackar på mekaniken och kroppen med plektrumet när du har gitarren inkopplad, får du med mycket resonans(bi)ljud då?

Ursprungligen av verone:

intressant. satt det alltså texas special-mikar på som original?

om du knackar på mekaniken och kroppen med plektrumet när du har gitarren inkopplad, får du med mycket resonans(bi)ljud då?

Japp de satt där som orginal, jag tror att de även har andra tele/strata-modeller som man kan få med USA-mickar....en sån här t.ex: http://www.tiptop.se/cgi-bin/multipage.cgi?id=1811

Gitarren låter nog inte mer resonant än andra fenders som jag haft tror jag, iallafall inget som jag märkt av när jag spelar hemma.
Så jag skulle väl gissa att den funkar utmärkt även i repan.

Satte in en Bill Lawrence mik i stall pos. lättspelad låter kanon:D

  • Medlem
  • 2008-04-27 21:48

Inga nya gitarrköp på 2år här på 99an???????:tveksam:

Får försöka göra bot med en BaCH Les Paul, måste bara hinna beställa en:">

En speedster travel guitar.Köpte den i USA för 2000 spänn.
Såg att dom säljer dom på Arlanda för 4800 nu.
Rätt kul men den är lite dålig på att hålla stämningen.
Bra ljud är det i den iallafall.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-08-24 08:36

?
har den en spoiler?

Hodå, men inte i den här tråden.

  • Medlem
  • 2008-04-27 22:12

Sweet Eskimo...antar att den låter och spelar gudomligt:D

Idag är jag en fruktansvärt glad pöjk! Som jag har tittat på denna gura och som jag hoppats att jag en dag skulle kunna köpa...idag var den nedsatt några tusenlappar och min far (som är en stor strata-fantast) tyckte att jag skulle ha den. Det vara bara att tacka så mycket och se glad ut.

  • Medlem
  • 2008-08-20 22:14

Och den absolut snyggaste också! Stort grattis!

/Mein

Tack! Ja, det är en bonus att den är fin också. Har alltid haft en svaghet för "natur-gitarrer".
En vacker dag ska den få nya pickups men de som sitter på duger förvånansvärt bra.

Ofta blir Mexicos Fendergitarrer ganska dissade och jag kan instämma till viss del. Men denna modellen "Classic 70's" tycker jag håller måttet lika bra som en Japan-strata. Den kan till och med jämföras med vissa av jänkarmodellerna.

  • Medlem
  • 2008-09-30 13:54

jehaaa!!!!

Beställde till slut en BaCH, men det blev en tele istället för det eminenta priset av 2100 riksdaler. Idag dök den upp och gjorde mig inte besviken utan tvärt om. Oerhört vacker gitarr och låter finfint plus att halsen känns som en gammal kär vän att spela på:p

Ska fota och lägga upp lite bilder senare idag:)

Kul, det satt långt inne!

Vart beställde du ifrån, vill minnas att det varit ett par olika länkar uppe?

  • Medlem
  • 2008-09-30 15:08

Beställde från Sixten (kallar sig sustain på div gitarrforum) EDGAR Audio. Entré.

Kan absolut rekomendera att handla av honom.

Min tele är sjukt trevlig, själv säger Sixten att gibsonmodellerna är bättre? Verkar nog vara så, och då förstår jag inte hur man skall kunna låta bli...;)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-02 22:49

Steve: lät ju väldigt trevligt, just bachgitarrerna verkar det ju talas väldigt varmt om.

Själv har jag iofs övergivit iden om att ha en tele, klarar inte av att den är så hård och kantig. Det blev en åttiotalare istället. Med färg och linjer som en sportbil från samma tid

Japanare dessutom:

  • Medlem
  • 2008-10-03 09:35

Makari, det där ser ut som en Proline, dvs föregångaren till RG serien:) Är det en -86a? Fin gitarr, mkt fin byggkvalitet på de där.

Håller med om att en tele är en pina att spela , gör ont, van vid strator och avfasningen för njurar och högerarm.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-10-03 09:56

makari! neeeej!! flåjd är det sämsta skiten som finns!! har en RG med flåjd... helt sämst och hopplöst... tragiskt dåligt... iofs kan man göra asfula soloböjjar som låter 80tal... men annar är det ju bara enlände och pina...

iofs låter bianeser bra...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-10-05 21:35
Ursprungligen av enapa:

makari! neeeej!! flåjd är det sämsta skiten som finns!! har en RG med flåjd... helt sämst och hopplöst... tragiskt dåligt... iofs kan man göra asfula soloböjjar som låter 80tal... men annar är det ju bara enlände och pina...

iofs låter bianeser bra...

hörru din syntnörd... floyd erbjuder faktiskt ngt bättre sustain och i mitt tycke är det mycket behagligt att vila handen mot när man dämpar strängar etc. Föredrar däremot sånt där gibsonstall men men...
Ses i studion snart...

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-10-03 09:56

Håller med.. jekligt trevliga att spela på men floyd är inge skoj.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-10-03 09:57

... går iofs att fixa genom att trycka in en zippotändare under

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-03 10:01

Steve har falkögon Japp det är en Pro Line 1440, en 85:a faktiskt. Men det är väldigt trevlig att spela på. Eventuellt ska jag se om man kan slipa banden något på den så jag kan få ner stränghöjden lite men i övrigt är den i förvånande fint skick för sin ålder tycker jag.

odlarn och apan: hehe, jag tycker det är skoj att leka med. Har inte haft nån gitarr med sånt svaj innan. Men jag får se hur lång tid det tar innan jag tröttnar på att stämma och blockar det igen.

Steve: Hur ligger det till med nöjdheten med Bachgitarren såhär ett tag efter inköp? Är de verkligen bra gitarrer? De ser ju bra ut på bild, men verkar väl billiga för att låta bra..?

  • Medlem
  • 2008-11-19 23:51

BaCH gitarren funkar finfint. En del detaljer är väl inte Fender Custom Shop direkt, men så kostar den typ 1/15 av en sådan;) Telen jag har är trevlig att spela på samt låter mkt trevligt (twangar på bra) Sedan är den vacker som en juvel.

dock så börjar jag fundera på att sälja den, gillar inte att spela på teles, får så ont i armen?

Steve: vad är det för färg?

  • Medlem
  • 2008-11-20 15:17
Ursprungligen av Imported Johannes:

Steve: vad är det för färg?

skulle vilja kalla kroppen i amber och toppen i cherryburst(flammig lönntopp)

  • Medlem
  • 2008-11-26 15:24

En bild säger mer än tusen ord!

Aha... Nope, tjusig gitarr, men jag är inte intresserad av den färgen, även om den hållits av John Peel

  • Medlem
  • 2008-11-27 09:16

Gitarren är väldigt trevlig att spela på, så den har blivit min kontorsgitarr:)

Finfin gura Steve! Är också sugen på en Tele-modell.

Själv fick jag en gammal akustisk Bjärton nylon av svärföräldrarna för ett tag sedan. Det är min senaste gura.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-06 23:15

Även jag har köpt mig en Telecaster Brown Bunburst. Likadan som Steves fast med helvitt plektrumskydd

Bevaka tråden