Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knäppningar?

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jupp, jag bygger nätverk på jobbet ibland. Fast där behöver man liksom inte brý sig om alla parametrar som kan påverka. Just musikdatorer verkar vara lika känsliga som en uppretad storasyster med PMS. Jag är bortskämd med att allt annat fungerar med min dator (vad jag vet) och kanske inte fattat hur känsligt det är? Jag brukar vara ganska restriktiv med att installera en massa saker på den men det ligger några spel och andra program på dem. Men jag tycker att man kan kräva att det skall funka i alla fall. Det är ju sånt man har sin dator till. Men som sagt, musikdatorer verkar vara extremt petiga. Jag får bland annat testa att avaktivera nätverkskortet när jag skall musicera med audiofiler.

• Medlem
  • International user
  • 2004-09-18 13:20

Tja, just aktivitet på nätverket påverkade min burk iaf (och nej, jag har fortfarande inte bredband, men lillbrorsan och jag har haft lite nätverk innan) - det kan ha berott på att jag har ett integrerat nätverkskort i moderkortet. Men annars har jag inte märkt av någon påverkning av program i samspel med musikprogram, förutom Trillian då som tar en massa kraft precis vid uppstarten. Generellt sett är det dock bra om man inte har en massa aktiva grejer som slöar ner. As clean as possible.

Lycka till olycksfågeln.

På min första musikdator så fick just ett Nätverkskort midit att bli lika stadigt som en fyllesjuk sjöman.

Jo, hur gick det? Jag nämde det i någon annan tråd. Jag installerade om min dator för ett par månader sedan. Sedan dess är den knäpptyst. I alla fall knäpper det inte om den. Inte vad jag märkt i alla fall. Och då har jag ändå mixat om ett par låtar och kört kanske 15 audiospår med effekter. Allt verkar funka bra nu, frågan är bara hur länge? Jag tackar ödmjukt för all hjälp jag fått. Extra stort tack till Dualrange.

• Medlem
  • International user
  • 2005-01-05 12:08

Vad kul att höra fågeln.

Dualrage = Dubbelvrede :hmmm:
Det är ju inget dödsmetallband jag är med i utan Dualrange ska det ju vara...

nu kör jag på en tokren install av XP_default inga servicePack eller så tror jag·· ingen yttre nätkontakt·· bara en intern nätslang via smb/linux -för katalogutdelning\\filöverföring...

- och med mitt delta 1010lt med uppdat. drivis men det slår ju ändå härliga blåskott i windowsSkåpet (ofta) nåt som pangar regelbundet i "delta.sys" -men så ska det ju också vara vet jag -nog inget att grotta ner sig i )

nu ska jag ta ner en demo på ableton live .. bör hinna med en testlåt innan nästa blåa windowsdekoration tänder upp vardagen!

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-01-05 21:26

delta 1010lt

~goes hifi??

jääh,,,HIFIlite,,,snart kanske

hmm~tror att det kan vara moderkortet som spökar och osar demoner om -i förening med lite finljud (allt i datan e ju trots allt bara ihopskruvade och tillvaratagna "defekter")

bara 1010LT och cabinettet som e okay egentligen

har ett annat moderkort med en lite slöare intel Ptre
-kanske ska ge det en chans istället \\ också, går det inte får det nog bli en nyköpt dator istället···

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-01-05 22:51

du borde ju ha en militär inspelningsrigg, pansar och spottar ut mper i näven på dej, reca och kör, som en epa fast med förre deck...

jo hejsan det vore gott

- men e lite motstånare till bräckliga semiPRO~konsument saker byggda av glittrig kex~mineral, som bara ska jäklas och vill trillar i bitar vid användning

ekonomin har ju dessvärre inte räckt till nåt annat direkt så va tusan [!] men vill helst inte köpa nåt nytt i samma kvalit€... gäller data som övrighårdvara

Bevaka tråden