Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

M-Audio Audiophile 24/96 funkar ej ordentligt med Mac?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

" Och du har helt rent runt omkring... och bakom spakarna? "
Tackar för piken, som om jag inte feltolkar insinuerar att jag har "dålig koll".
Må så vara i detta "jantelags-land" Går dock på mina öron och inte specar och EXAKT samma låt låter piss med inbyggda ljudkortet och "helt ok" med AP 24/96.
Säget inte, och har heller aldrig ansett att AP låter ASBRA. Hade ett motu innan som lät mycket bättre och var ännu stabilare innan jag bytte till OsX där det inte funkade

" Interna ljudkortet ger 3 ms latency i Reason. "
Bara att gratulera, har själv c:a halvsekunden i Logic Platinum

Ursprungligen av Mårre:

Jag förstår inte vad ni gör...jag har kört Audiophile i säkert 3 år i tre olika datorer å har aldrig haft ngt problem.

Berätta gärna hur du gör!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-18 17:14

Grejen e att jag inte gör ngt! :eek:
Har endast följt M-Audios rekomendation om 768 samples.

Nu funkar det!!!

Ny drivis version 1.2 finns att hämta: http://www.m-audio.com/index.php?do=support.drivers

För första gången på sen jag köpte kortet för 3 år sedan fungerar det som det ska, och allt berodde (som väntat) på drivrutinen.

Tänker nog skriva till M-Audio och fråga om man kan få lite pengar tillbaka eller så. De har ju fått mig att spendera en evighet på att felsöka åt höger och vänster när felet ändå var deras hela tiden.

Fortfarande knäcks mitt MIDI-keyboard (så man måste stänga av och starta det på nytt) om jag lägger båda händerna på en massa tangenter samtidigt. Fast så kanske det funkar med MIDI? Att det inte går att trycka ned för många tangenter samtidigt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-11-27 03:12
Ursprungligen av star-affinity:

Ny drivis version 1.2 finns att hämta: http://www.m-audio.com/index.php?do=support.drivers

För första gången på sen jag köpte kortet för 3 år sedan fungerar det som det ska, och allt berodde (som väntat) på drivrutinen.

Tänker nog skriva till M-Audio och fråga om man kan få lite pengar tillbaka eller så. De har ju fått mig att spendera en evighet på att felsöka åt höger och vänster när felet ändå var deras hela tiden.

Fortfarande knäcks mitt MIDI-keyboard (så man måste stänga av och starta det på nytt) om jag lägger båda händerna på en massa tangenter samtidigt. Fast så kanske det funkar med MIDI? Att det inte går att trycka ned för många tangenter samtidigt.

Hej! nu har jag inte varit här på ett tag och vad glad man blir, när man får läsa att det har kommit nya drivers! Laddade ner de nya, installerade och inget ljud. Hmm? aha, det var lite andra inställningar! ändrar men fortfarande inget ljud. Testar om det är ljud i andra apps, men inte då. suck! ger upp och laddar ner de gamla igen. som jag ska testa nu. Spännade fortsättning förjer...

/massive

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-03 14:35

"Fast så kanske det funkar med MIDI? Att det inte går att trycka ned för många tangenter samtidigt."

Ja, exakt så är det! Gamla DX7:an tappade t ex alla minnen om man tryckte fler tangenter än 7 samtidigt! NOT! MIDI har ingen sådan begränsning alls.

Ursprungligen av PF:

"Fast så kanske det funkar med MIDI? Att det inte går att trycka ned för många tangenter samtidigt."

Ja, exakt så är det! Gamla DX7:an tappade t ex alla minnen om man tryckte fler tangenter än 7 samtidigt! NOT! MIDI har ingen sådan begränsning alls.

Kunde tänka mig det...
Det är den #/!!"=??#&"!!! drivrutinens fel! Nu blir det inget missljud, istället så dör MIDI-signalen efter ett tag. V Ä R D E L Ö S T !

Jag är rätt trött på det här...
Du, PF. Vad ska jag köpa för ett ljudkort tycker du? Det får helst inte kosta mer än ett par tusen.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-05 19:33

Mac 1.25 enkelpropp

Hej!
Jag undrar om en mac G4 1.25 enkel skulle duga att börja skapa musik på.
Tack på förhand. M-audio 24/96 fungerar det bättre på en G4 än på en G5?

Hej från Rob

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-05 23:21

Star: Spar pengarna och sälj 2496-kortet för en femhundring. Bjud en tjej på bio för pengen. Kör interna ljudkortet till Reason, funkar utmärkt. Kör Mac OS X 10.3, funkar utmärkt. Du kan ställa ned latencyn till 3-5 ms på din burk, funkar utmärkt. När du har mer pengar kan du köpa ett begagnat Motu 828.

Bevaka tråden