Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fula syntar då??

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tja... Nu har jag tyvärr inga bilder (ska snoka upp ett par), men trots min förtjustning för racksynthar kan jag inte riktigt med en del synthar som inte finns anpassade i vettigt rackformat. Modulversionen av Yamaha FM7:an är verkligen ingen höjdare och likt Korg M1R bland det sunkigaste jag kan tänka mig (klaviaturversionerna är dock riktigt tjusiga). Därutöver är EMU´s lama "happy-colour"-keybords verkligen trista... som en misslyckad övning med bara primärfärger... Ja, tacka vet jag Brandtsonic *ironi*

• Oregistrerad
  • 2004-10-14 21:29

...Lämna ett meddelande efter tonen... piiiiIIIIIiiip

Yamaha TX7 måste väl ändå ligga bra till för första platsen, eller Yamaha TQ5.

:eek:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-14 21:32

Minimoog är fördjävla ful, och inte låter den nått vidare heller, klart överreklamerad! ;o)

(duckar och springer...)

• Oregistrerad
  • 2004-10-14 23:10
Ursprungligen av rydan:

Minimoog är fördjävla ful, och inte låter den nått vidare heller, klart överreklamerad! ;o)

(duckar och springer...)

Ja verkligen jätte ful. Fullt av stora rattar över hela panelen som är i på tok för bra kvalitet och dessutom är mjuk med distinkt rörelse. Sedan är den gjord i trä, riktigt trä inte några spånplankor med faner som tex Juno60!!! Okej så dom gjorde misstaget att använda det riktigt trä men dom kunde använda gran i stället för valnötsträ och dessutom inte sätta ihop kabinettet så fint. Det hade räckt med några skruvar som på ProOne eller OB-Xa.

Synd att den låter så fett, det hade varit bättre om den lät som min favorit synt Siel Mono som dessutom är snygg.

Nä jag är verkligen inte avundsjuk på alla som äger en mini.

\\Gnutten

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-14 21:35

Korg EX-800

(en Korg Poly-800, fast i rack)

Det är sant FR-777:an är riktigt hiskelig just på avseendet loggan.

Bevaka tråden