Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill ha!!!!

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-10-08 08:52

_personligen_ tycker jag att JP6 låter för tunt & transparent, men om det är det man är ute efter så...

• Medlem
  • 2004-10-08 09:18

Kan hålla men om att JP6an låter lite tunnt om man jämför med moogar och annat. Däremot så är dom mycket lättare att få att smällta in i en mix.Med lite effekter delay,phaser eller reverb så låter dom riktigt sköna.+ att dom är stabila jämfört med mycket annat. Finns bara 1 nakdel med dom som är att Osc. är baserade på Curtis chippen 3340 som blir svårare och svårare att få tag på som reservdel ifall den pajar. Doepfer tar 100Euro för en lös en och jupiter 6an har 12st. :eek:

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-08 12:43

Värd sin vikt i oscillatorer med andra ord?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-08 13:21

Jag ska göra några JP6 ljud ska nu höra att den inte låter så tunt. Att en synth låter transparent är ganska bra ibland. Den passar in i en ljudbild fylld av P5, Model D och annat kul.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-08 13:25

Vi vill höra demokid-musik

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-08 14:13

Ja! Har vi gjort det ngn gång?

EDIT: Ingen brådska Demokid, jag måste hitta den stora vedkapen först.

Jag har hört/sett grabben lira live för ett par år sedan i närheten av t-centralen på nåt ställe som jag inte riktigt kommer ihåg exakt det hette.. eller är det fel person jag tänker på kanske?.. med bland annat en jupiter8 och 2 pers till på scen .. hmm..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-08 16:02

Volantiz:
Ja den spelningen gick bra dåligt. Soundchecken lät bra men någon hade rört mixern efteråt.

mycket tragiskt..

Men ny musik då? Eller ska vi skicka dit en 99musik-trupp som kan begagna syntarna åt dig?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-08 16:26

Mycket tragiskt. Som tur är tyckte jag sista spelingen gick bra på Kolingsborg.

Närå jag jobbar på det... har en del som saknar text. Förut kunde jag skriva texter men nu går det inte.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-09 02:12

Okej nu har jag laddat upp en liten låt idé... Jag gör faktiskt musik men text är problemet. Första 7 sekundrarna är JP6 och leadljudet är P5.

MVH
Demokid

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-09 02:18

Var?

Låter mycket bra.

Demokid... spelade inte du i ett band som heter "Mourning After" eller nått sånt? Eller är det bara något jag fått för mig?

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-09 09:18

Har inte följt det här så noga, men snackas det inte demoljud från Jupiter-6:an? Jag började på en låt för ungefär ett år sedan där bara Jupiter-6:an fick vara med. Lite effekt har dock något ljud fått. Låten är väl ingen jättehöjdare, men det är nog Jupiter-6 som ni aldrig hört den innan. :kaaaka!:
Klar blev den inte heller och nu har jag ju sålt min Jupiter-6:a igen.

Ladda hem Callisto från http://amino.mine.nu/mp3/amino_-_callisto.mp3.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-09 16:13

Trasigt, snyggt och smutsigt. Lite SID-känsla...

Jag vill ha en Moog Prodigy..

Bevaka tråden