Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hell Dell or Swell Dell?

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-10-12 21:16
Ursprungligen av Peter H:

Inte IE, Explorer. Som i filhanteraren och skalet. Vet inte varför, men när jag ska öppna vissa mappar så totalfryser den i flera minuter. Hände aldrig innan. Första gångerna hade jag inte tålamod att vänta, så jag bootade om, därav min kommentar om instabilitet.

Det är inte så att du har grejor i de mapparna som någon shell extension försöker läsa? På jobbet hade vi jätteproblem med ett program som installerat en sån i Explorern vilket resulterade i att den dök så fort man högerklickade...

Citat:

Det är inte så att du har grejor i de mapparna som någon shell extension försöker läsa?

Har vart lite inne på det också, ligger en del zip-filer i dom mapparna som går trögt. Kan vara anti-virus-skräpet kanske. Men jag tänkte aldrig på det innan SP2...

Jaså den explorer, Inga problem med den heller för mig eller andra datorer som jag har uppdaterat. Mysko, du får nog ta och kolla igenom din burk lite ser det ut som.

  • Medlem
  • 2004-10-13 08:39

Dualrange: Förlåt, lät hårdare i tonen än jag tänkte. För lite sömn några dagar i rad, kombinerat med att folk gärna hackar på M$ utan att ha kollat upp saker ordentligt gjorde att det blev så. Ber om ursäkt.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-10-13 09:41
Ursprungligen av jgb:

...folk gärna hackar på M$ utan att ha kollat upp saker ordentligt...

Det där håller jag med om...speciellt nu med SP2...när MS för en gång skull bryr sig om att strama upp säkerheten och rätta till problem som har varit så blir folk förbannade över det också...jag menar, läs bara Slashdot...:hmmm:

  • Medlem
  • 2004-10-13 08:53

Panda har inte något direkt bra rykte. nod32 säger folk skall vara bra.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 10:20
Ursprungligen av jgb:

Panda har inte något direkt bra rykte. nod32 säger folk skall vara bra.

Panda räknas i princip som ett virus i sig & fullt med spyware är det dessutom, jag rekomenderar Normans produkter, snabba, effektiva & billiga!
http://www.norman.com/se

Kan bara instämma med PF, min Dell snurrrar på utmärkt den också... Ljudmässigt låter den kanske lite mer än jag önskat, men det är ett mycket lugnare ljud än min gamla burk, så det stör inte alls lika mycket.

Jo men ni behöver inte omvända dom som redan är frälsta

Jag har provat en massa olika antivirusprogram både genom mitt jobb (Nätverkstekniker) och privat, Och en utav dom få tillverkarna som levererar ett väldigt bra skydd utan att försämra prestandan på datorn något nämnvärt är Trend Micro. Dom används mest på företag och gör väldigt lite reklam för sina produkter då dom verkar sälja bra ändå. Fast deras produkter för hemanvändare hamnar i skymundan tyvärr, och där har dom en riktigt bra produkt med. Här finns en länk till deras hemprodukter http://www.trendmicro.com/en/home/global/personal.htm Den har alla dom delar som man idag förväntar sig av en sådan produkt, som Brandvägg, mailskydd, osv osv.
Jag köpte min via faktura ifrån http://www.dgc.se dom har en online butik, men om du skall köpa just denna produkt så är det nog bättre att ringa dom, då dom mest säljer Corporatelicenser ifrån trend.

Steve: det kan definitivt vara Panda som ställer till det, ganska typiskt just för en realtimescanning som inte är snabb nog, då kan man få vänta någon sekund på att få se sina filer.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-21 02:08

Nu har jag fått min Dell och ställt upp den osv, testat i några timmar, dock mest surfat, tankat hem uppdateringar och lastat över lite filer från min Powerbook via nätverk. Intrycket är att det är en väldigt genomtänkt och skön dator. Den är snabb och följsam. Kör nu XP m SP 2 och det funkar alldeles utmärkt - firewallen är t om på. Skärmen är helt OK, jag tog deras minsta 15" tft, med analog koppling. Swell!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-21 14:50

Har du inget bättre för dig på dagarna Lemon? Jag tror du haft en Dell som varit dum mot dig ngn gång...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 15:16

Har _aldrig_ ägt en Dell!
Servar tyvärr skiten ibland eftersom Dell inte har någon hårdvarusupport.

  • Medlem
  • 2004-10-21 15:19

Lemon: vad menar du med ingen HW support ? :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 21:55
Ursprungligen av Haplo:

Lemon: vad menar du med ingen HW support ? :rolleyes:

Ingen hårdvarusupport.

  • Medlem
  • 2004-10-21 22:13
Ursprungligen av Lemon:

Ingen hårdvarusupport.

Ah då förstår jag

Det vore dock intresant att veta vad du syftar på ?
Med stor vana av dom stora tillverkarna så låter det bra märkligt i mina öron.
Sen finns det omständigheter där support i dom olika bolagen inte täcker det man ev. vill göra.

  • Medlem
  • 2004-10-21 15:26

Lemon: Betalar du inte för hårdvarusupporten så har du ingen. Är det det du menar? Annars finns ju det mesta i supportväg från Dell.

http://www1.euro.dell.com/content/topics/topic.aspx/emea/topics/services/catalogue_desktops?c=se&l=sv&s=dhs

Hämtservice, service på plats med mera.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-21 15:59

Lemon, jag tycker du punkterar din egen auktoritet när du påstår att Dell är skräp. Think different. Dell är ett av världens största PC-företag, det hade de inte blivit om de var pinsamma klantskallar. Jag har haft en på jobbet tidigare och har som sagt en själv nu, för bägge gäller att jag nog inte sett / upplevt schysstare PC-datorer faktiskt. Deras bärbara datorer är dock inte kul, men det är å andra sidan väldigt få bärbara PC-datorer jag tycker är riktigt schyssta; t ex IBM, vissa Toshiba, Sony Vaio och möjligen Acer.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 21:57

Fine!
Mitt sista dell inlägg är härmed skrivet.
Easy as dell. :rolleyes:

Bevaka tråden