Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det skulle vara kul att få testa den patchen på sin Wavestation.

• Oregistrerad
  • 2004-10-18 18:58

...jag kan se om jag kan få till en sysex dump på nått vis...

• Oregistrerad
  • 2004-10-18 21:04

Demokid:
Prophet~5 låter riktigt maffig, vilket stråkljud!! Man kanske ska skaffa en sådan i stället för JP6. Vad får man betala för en sån?

\\Gnutten

• Oregistrerad
  • 2004-10-18 22:16

...8-13 beroende på skick & MIDI...

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-19 08:43
Ursprungligen av Lemon:

...8-13 beroende på skick & MIDI...

... och beroende på revision ...

• Oregistrerad
  • 2004-10-19 17:35
Ursprungligen av neriks:

... och beroende på revision ...

Sant!
...men ettorna suger gris kvalitetsmässigt & tvåornas MIDIspec blir så kass att det inte är värt besväret.

• Oregistrerad
  • 2004-10-18 23:05

Hm, 8-13 tusen. Man kanske ska försöka få tag i en sådan i stället. Den låter lite varmare än JP6:an. Problemet är bara att jag måste kunna köpa den på kredit. Har inte riktigt så mycket pengar just nu men en liten avbetalning på 6-12 månader klarar jag.

Men vad svårt det blev nu!!!!!

\\Gnutten

Skulle tagit Prophet-5 lätt!

• Oregistrerad
  • 2004-10-19 17:12

Demo, du har inte tröttnat på Prophet-5 och vill sälja den till mig? Börjar bli riktigt sugen på en sån även fast jag inte testat Prophet-5.

\\Gnutten

• Oregistrerad
  • 2004-10-19 21:20

Om man vill ha MIDIspec ska man nog köpa en VA eller nått. Jag vill ha äkta analogvärme och riktigt trä med bra byggkvalitet. Jag skulle nog vilja ha en revision 3.1 eller högre. :rolleyes:

\\Gnutten

• Oregistrerad
  • 2004-10-19 22:29
Ursprungligen av Gnutten:

Om man vill ha MIDIspec ska man nog köpa en VA eller nått. Jag vill ha äkta analogvärme och riktigt trä med bra byggkvalitet. Jag skulle nog vilja ha en revision 3.1 eller högre. :rolleyes:

\\Gnutten

Bra val!
3.3 är klart bäst dock!

• Oregistrerad
  • 2004-10-19 22:41
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-28 19:44
Ursprungligen av Lemon:

Kool! Prophet 10-demon är något för syncleadsmissbrukaren Parakeet att spana in

Jättefina demos, otroligt vasst lirat på P5-demon.

• Oregistrerad
  • 2004-11-20 12:32

Hur är det med MIDI på en standard Jupiter-6? Går den att ställa på MIDI Omni Off, kan man välja MIDI kanal och sånt? Den kom väl precis när MIDI blev standard så den bär väl vara rätt enkel.

\\Gnutten

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-28 14:15

Det går att sätta Omni Off och välja MIDI kanal på en standard JP6 men den kommer inte ihåg MIDI settings när man stänger av synthen. Den är alltid Omni On som default när man startar den.

Tidiga JP6:or har bara MIDI In/Out men i dom sista finns även Thru.

Om du tänker köpa en JP6 rekommenderar jag Europa MIDI. Det kostar inte så mycket, särskillt nu när dollarn är billig. Det blir en helt ny synth kan man säga.

MVH
Demokid

• Oregistrerad
  • 2004-11-29 10:42

Vad är det för skillnad att ha en Jupiter-6 med Midi In/Out och en som även har Midi Thru? T.ex. om man installerar Europa i en Jupiter utan Thru kan man styra alla funktioner via Midi m.m.?

\\Gnutten

Inte bara demon var något för mig. Hela synten är något för mig. Fyffan vad fet den är.

• Medlem
  • 2004-11-29 14:35

mjopp! Både prophet å Ob skulle funka finfint.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-30 13:17

Det går lika bra att använda Europa MIDI i en JP6 utan MIDI Thru. Min JP6 saknar MIDI Thru och det funkar jätte bra. Det enda problemet är att om JP6:an saknar Thru måste den ligga sist i MIDI kedjan. Allra bäst är att ha en egen MIDI kedja till JP6:an oavsett om den har Thru eller ej.

MVH
Demokid

• Oregistrerad
  • 2004-12-06 23:37

Demokid:

Det är väl troligen ganska svårt att få tag i en JP6 med midi thru så det får väl bli en med in/out. Om jag nu hittar någon JP6. Just nu har jag bara ett midi interface med ett par midi in/out. Jag kommer troligen skaffa ett nytt snart. Har du något att rekommendera?

\\Gnutten

• Oregistrerad
  • 2005-04-11 16:25

Hey Demo!

Idag hörde jag på radio det klassiska stycket du gjort en cover på. Den heter tydligen Canon och är otroligt vacker fast din version är skönare.

\\Gnutten

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-12 02:22

"Canon" var den första låten som spelades av min första "synt", En Casio HT3000. Jag delade ut reklam i ett år för att ha råd med den.
Jag hade en Atari 1040 och ett sequencer program med fyra MIDI spår. Låten Canon ingång som en demolåt och det var den första låten som laddades in default. Jag tycker den är jätte vacker.

MVH
Demokid

Bevaka tråden