Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

datoruppgradering

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

om man bortser från ljudnivån, och istället fokuserar på prestanda, då? pratade med en datorbutik idag, och de sa att om jag sålde datorn idag kunde jag få 4-5000 för den, men väntar jag ett år så är den inte värd många kronor alls. han sa också att en 2.6 ghz processor (som är max för mitt moderkort) inte är mycket billigare än en ny processor på 3-3.2 ghz. är det läge att sälja datorn, och köpa en ny? eller är det lönt att köpa ett uppgraderingspaket, kanske?

@encore:
tack för ditt svar. man kanske skulle ta och köpa en sådan. synd bara att det blir så rackarn's fult med en svart låda till grå skärmar, tangentbord och mus.. datorbutiken jag konsulterade förut sade även att för runt samma pris som den där lådan kostar kunde jag komma in med datorn, och de skulle byta ut alla fläktar i den, inkl. nätaggregatet samt istallera en chassifläkt. är det ett bättre alternativ till en tyst dator?

Om du vill köpa tysta fläktar bland annat dom modeller som encore tipsar om så rekomederar jag www.kylning.com Dom har en "bättre" modell än den som är på bild ovan som är helt i koppar, i det paketet så ingår en "fan mate 2" på köpet, modellen heter "ZALMAN CNPS 7000-B CU" och kostar 425:- ink moms. Som Chassi köpte jag ett "ACOUSTICASE 6607 BLACK" som jag tyckte var ett bättre köp än Antec lådan då den inte har några hål på sidan av chassit som kan läcka ljud.
Vad det gäller processor så kan det vara billigare att uppdatera den du redan har pga att du måste köpa nya minnen, och eventuellt ett nytt grafikkort om du köper ett nytt moderkort. Det där är en avvägningsfråga emellen pris, prestanda och framtida behov.

Den eviga jakten på tystnad
Alternativt köper man ett knippe förlängningskablar för tangentbord, mus, vga, och ställer burken i ett annat rum. Väldigt effektivt, men kan vara otympligt för den som jobbar mycket med enheter monterat i chassit.

Bevaka tråden