Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extrem G.A.S: PolyEvolver Keys!

Tråden skapades och har fått 93 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-12-26 16:09

Det kan nog bli nåt det där om ett tag. Jag tänkte Quasimidi Nucleus vid första anblick.
EDIT: hittade en sunkig bild.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-12-26 23:59

Ehh...å den var ju väldigt lik?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-27 00:10

En liten fråga. Jag fattar inte tråd-rubriken. "G.A.S", vad är det? Är det så syntesen kallas i Evolver eller?

GAS = Gear Acquisition Syndrome. Krångligt sätt att skriva habegär.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-27 00:20

Ahaaaa. Tack för upplysningen!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-27 02:26

"The Gas Station" är ett klassiskt tillhåll på nätet...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-12-27 09:34

En närmare titt på frontpanelen...

Pris enligt en DSI-snubbe på yahoos Evolver-lista:
"List $2,699 US
MAP $2,399 US"

Torde alltså "bara" bli lite drygt 20,000kr då exkl frakt....

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-01-19 15:41
Ursprungligen av android:

Pris enligt en DSI-snubbe på yahoos Evolver-lista:
"List $2,699 US
MAP $2,399 US"

Torde alltså "bara" bli lite drygt 20,000kr då exkl frakt....

Även om Evolvern är en fantastisk maskin så känns det alldeles för dyrt för fyra röster...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 14:15

Den ser ut lite som en Prophet~600.

\\Gnutten

Jämför med en MiniMoog, så kanske det inte känns fullt lika dyrt.......

Fick precis mail om att DSI PolyEvolver KB skeppas nu.

Ursprungligen av j antoni:

Fick precis mail om att DSI PolyEvolver KB skeppas nu.

Hmmm... Ni kör med avbetalning på JAM, väl...? :kaaaka!:

Öööh, nä, det är fan för mycket pengar, men jag är sååååååååååååååååå suuuuuuuuuugen!!!!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-05-04 04:39

Oj, vad är det för listpris på den?

Ursprungligen av Clase:

Oj, vad är det för listpris på den?

Vet inte vad det officiella listpriset kommer bli men vi kommer förmodligen köra med 22.900:-

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-04 10:39

PolyEvolver KB får det bli i år!

fyra röster känns som tre för mycket eller två för lite

Det håller jag verkligen med om. Men man kan ju plugga ihop den med en polyevolver och då få 8 röster (totalpris ~35papp)

Om det är tre för mycket så har du ju ett enkelt val... Köp en vanlig Evolver!

Jag som å andra sidan redan har en Evolver vill gärna ha mer av samma vara, så att jag slipper wavva varje gång jag vill testa en sak till...

Evolvern är absolut inte nån "pad-maskin", så jag förstår inte riktigt varför alla klagar över att fyra är för lite... Använder iofs i stort sett aldrig pads eller andra "ackord-ljud" heller, så jag förstår kanske inte problemet riktigt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-04 12:37

Jag skulle vilja en evolver till. Lite svårt att förstå vad man ska med de där svarta och vita sakerna till

Monophonic.. Android!

Ursprungligen av zthee:

Monophonic.. Android!

Va?
Jo, jag är rätt så monofon, eller vad menar du...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-04 12:42

Android, oj haha, jag tänkte inte på att du hette android Det är en låt av en grupp jag inte kan komma ihåg namnet på. Refrängen går så iaf.. Mo, mo, mo, monophonic Ah, Ah, Ah, Android! Riktigt grym låt är det iaf. Så fort man tänker på monophoniska synthar så måste man sjunga det stycket *tvångsneuros*

Det sjunger även "robot, robot, robot, robot, robot" typ 20000 gånger. Och då KAN det ju inte bara vara en dålig låt! :kaaaka!:

Största anledningen egentligen för att köpa en polyevolver keys är väl för att man får rattar att vrida på?

android: Det handlar inte bara om pads (även om den har helt underbara förutsättningar för att vara grym på just sådant, om den nu hade ett vettigt röstantal).. det handlar om att 4 röster är ett ganska skevt röstantal för en klaviatursynt. MS2000 t.ex... inte direkt en synt för den som gillar att lira ackord eller melodier som klingar ut snyggt, men som synt i övrigt så är den grym. Samma fall där som med kb-evolvern. Imho så tappar man mycket "funktionalitet" med bara 4 röster.

zthee: LOL Ok, då förstår jag! Låter som en bra låt...
Och, jo, det är ju rattarna som gör att jag hellre vill ha den är poly-racket! Plus att den är så grymt snygg!!

Volantiz: Ok, det kan säkert stämma... Jag är bara glad att den inte blev dyrare än vad den blev. -Nu kan man ju fortfarande åtminstone drömma om att köpa den...

Svenska importpriset kommer ligga på ungefär samma som det amerikanska retail med tull,
vet dock inte exakt vad det är än, den har flytit lite fram och tillbaks, men runt 20.000:- känns som en kvalificerad gissning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-04 22:46

Låter helt okej för en analogis tycker jag... fast jag har aldrig testat en evolver. Kan den låta Prophet~5 så är hon min. Synd bara på dom tråkigt fula och små rattarna... kanske går att byta ut??

MVH
Demokid

Ursprungligen av Demokid:

Låter helt okej för en analogis tycker jag... fast jag har aldrig testat en evolver. Kan den låta Prophet~5 så är hon min.

Hmmm... Har iofs aldrig spelat P5, men glöm inte bort att det är en analog/digital hybrid vi pratar om... Många hyllar den digitala sidan av Evolvern mer än den analoga, även om jag tycker att den "knarrar" på hur skönt som helst...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-08 19:40

Enligt Dave själv så är den en halv Prophet VS & en fyra rösters P5 med fler moulationsmöjligheter! - PÅ!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-08 22:52

Om den fått 12 eller helst 16 röster hade den definitivt varit en smula mer "på"...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-08 23:11

16 osc är iofs inte illa...

Bevaka tråden